ماساژ سنگ داغ چه تاثیراتی دارد؟

zahra
مرکز آموزش ماساژ کارما: ماساژ سنگ داغ، ماساژ تخصصی در عین حال لوکسی است که در آن ماسور یا درمانگر سنگ‌های صاف، صیقلی و گرم را روی بدن فرد ماساژ گیرنده قرار می‌دهد. گرمای این سنگ‌ها می‌تواند آرامش‌بخش باشد و به گرم کردن عضلات بدن کمک کند.

مرکز آموزش ماساژ کارما:

ماساژ سنگ داغ، ماساژ تخصصی در عین حال لوکسی است که در آن ماسور یا درمانگر سنگ‌های صاف، صیقلی و گرم را روی بدن فرد ماساژ گیرنده قرار می‌دهد. گرمای این سنگ‌ها می‌تواند آرامش‌بخش باشد و به گرم کردن عضلات بدن کمک کند

این روش از چه زمانی ابداع شد؟

در تمدن‌های باستانی عقیده داشتند که استفاده از سنگ برای آرامش قلب، روح و ذهن مفید است. همچنین چینی‌ها هم از سنگ برای درمان روی نقاط مخصوص بدن (نقاط طب سوزنی) استفاده می‌کردند. هندی‌ها هم چنین روشی را روی نقاط چاکرا به کار می‌برده‌اند. بومیان آمریکایی از سنگ داغ برای درمان درد عضلات استفاده می‌کردند. شکل مدرن این ماساژ به مری نلسون، اهل توسان، از ایالت آریزونا نسبت داده شده است. او سبک خود را ماساژ سنگ داغ، به‌نام LaStone  نامید. این ماساژ به سرعت در حال پیشرفت است و می‌تواند در آیندهای نزدیک پرمخاطب‌ترین ماساژ شود. بسیاری از مردم، سنگ‌های داغ را برای آرامش و تمرکز اعصاب و برخی دیگر هم اثرات معنوی سنگ را برای ذهن روح مفید می‌دانند.

ماساژ سنگ برای انسان‌های با طبع سرد و همچنین برای افرادی که تنش عضلانی دارند، اما ترجیح می‌دهند ماساژ سبک بگیرند، مناسب است. حرارت عضلات را شل کرده و اجازه می‌دهد درمانگر روی عضلات بدون استفاده از فشار عمیق کار کند. گرما و وزن سنگ‌ها تاثیر بسزایی در نرم شدن بافت اسپاسم شده دارد.

سنگهای مورد استفاده از بازالت معدنی‌اند (نوعی از سنگ‌های آذرین که از گدازه مذاب سرد شده است، هستند). از خواص این سنگ حفظ گرما برای دوره‌های طولانی است. سنگ‌های بازالتی به‌طور طبیعی خاکستری یا متمایل به سبز هستند ولی بر اثر رطوبت رنگ تیره به خود می‌گیرند؛ این سنگ‌ها محتوی آهن تیتانیک و مغناطیسی بوده و به این دلیل گرما را در خود حفظ می‌کنند و برای همین در درمان از آنها استفاده می‌شود. دلیل دیگر استفاده از این سنگ‌ها را انتقال انرژی آن به بدن می‌دانند و بعضی معتقدند که نوع طبیعی و ماشین نخورده این سنگ‌ها انرژی بیشتری در مقایسه با نوع تراش داده آنها دارند.

به چه صورت از این سنگ‌ها استفاده می‌شود؟

از سنگ به دو صورت استفاده می‌شود:

اول، گرما از سنگ روی نقاط کلیدی بدن و در امتداد ستون فقرات قرار داده شده است. تقریبا بلافاصله، حس گرما، محبت، آرامش، درون بدن به آرامی جریان پیدا می‌کند.

دوم، سنگ‌ها با مالش ملایم استفاده می‌شود. جریان گرما بدون فشار به عمق بافت منتقل می‌شود.

چند نکته:

– البته از سنگ‌های دیگری که اثرات روحی و معنوی دارند نیز می‌توان استفاده کرد.

– باید مراقب بود حرارت سنگ‌ها به پوست آسیب نرساند.

– می‌توان از روغن و حوله گرم نیز استفاده کرد.

مرکز آموزش ماساژ کارما:

سرکار خانم مریم علیخواه موسس مرکز آموزش ماساژ کارما کار خود را سال از 1383 به‌عنوان مربی ورزش‌های هوازی و آمادگی جسمانی آغاز کرد که در سال 92 برند کارما ثبت و روند رو به رشد خود را تا به امروز ادامه داده است.

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با مرکز آموزش ماساژ کارما:

02188517535

02188500286

 آدرس: تهران – سهروردی شمالی – پایین تر از هویزه – کوچه نیکوقدم – پلاک 8 – واحد 2 

وب سایت:www.massageschool.ir

massageschool

massageschool.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ