حمام کردن زیاد مضر است؟

چنان‌چه مو و پوست خشک بوده یا فرد دارای موهای رنگ شده و آ‌سیب‌پذیر باشد، شست‌وشوی مکرر و طولانی هم به پوست و هم به مو آسیب رسانده، پوست را خشک‌تر و موها را شکننده‌تر خواهد کرد. البته این ضررها در مورد مو و پوست چرب کمتر است.

در مورد پوستهای خشک دفعات استحمام باید تا حد امکان کمتر بوده و علاوهبر این، مدت استحمام این افراد نیز نباید طولانی بوده و نباید از آب نیمهگرم استفاده کنند. در ضمن مصرف مواد صابونی قوی با PH قلیایی بالا نیز باعث تشدید علائم پوستهای خشک خواهد شد. بهطور متوسط یکیدو بار استحمام در طول هفته برای پوست خشک و بسیار خشک توصیه میشود در حالی که افراد با پوست چرب معمولا محدودیتی در دفعات استحمام نخواهند داشت. همین موضوع در مورد موهای خشک و موهای چرب نیز صادق است.

چنانچه مو و پوست خشک بوده یا فرد دارای موهای رنگ شده و آسیبپذیر باشد، شستوشوی مکرر و طولانی هم به پوست و هم به مو آسیب رسانده، پوست را خشکتر و موها را شکنندهتر خواهد کرد. البته این ضررها در مورد مو و پوست چرب کمتر است.

استفاده از کرمهای اسکراب و ماسکهای میوه طی استحمام یا بعد از آن توصیه میشود. این مواد بعد از چند دقیقه باید بهطور کامل شسته شده و پس از خشک کردن پوست، از کرم یا لوسیون مرطوبکننده استفاده شود. در ضمن پوست بعد از استحمام نسبت به اشعه آفتاب حساستر است؛ بنابراین اگر بلافاصله بعد از استحمام قرار است تماس مستقیم با آفتاب داشته باشیم حتما  استفاده از ضد آفتاب در نواحی در معرض نور خورشید را فراموش نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ