توصیه هایی برای سلامت روانی کودکان…

توجه به سلامت روانی کودکان...

والدین بر اثر فشارهای زندگی و تامین نیازهای مادی حال و آینده خانواده علاوه بر این که وضع روحی و جسمانی و تفریح و تمدد اعصاب خود را نادیده می گیرند و در مورد کودکان خود نیز سهل انگاری می نمایند.

هر کودک خردسالی مثل بزرگترها و حتی بیشتر از آنها نیاز به گردش و بازی و تفریح دارد، زیرا بیشتر مشکلات روانی کودک بوسیله بازی و تفریح حل می شود. علاوه بر آن بهتر می توان از راه بازی و گردش و تفریح به کمبود و احیانا عقده های روانی کودک پی برد و درصدد رفع و اصلاح آنها برآمد.

گردش و تفریح برای کودک یک نیاز روحی است و پدر و مادر نباید این نیاز روحی کودک خود را نادیده بگیرند و بی تفاوت از کنار آن رد شوند. اینکه والدین دست فرزند خود را بگیرند و به نزدیک ترین پاک و یا محطوه امنی که کودک بتواند با همسالان و دوستان خود بازی کند و با آنها معاشرت داشته باشد برای کودک بسیار مفید است.

بنابراین نداشتن وسیله و امکانات مالی نمی تواند عذر ما را در تحلیلی و بهانه تراشی در مورد این امر مهم توجیه نماید. به همین منظور بهتر است مسئولان مدارس که گاه برای کودکان برنامه های گردشی دسته جمعی و علمی تنظیم کنند تا علاوه بر بالا بردن سطح علمی و آموزشی ، در رفع نیازهای پرورشی آنان نیز قدم موثر برداشته شود.

سایت نی نی بان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ