مادران نگران، کودکان چاق دارند

به عقیده دانشمندان رفتارهای والدین بهخصوص مادران بر چاقی یا لاغری کودکان مؤثر است.

 

 تابهحال به این موضوع فکر کردهاید که شیوههای تربیتی مختلف، چه تأثیری بر وزن فرزندتان میتواند داشته باشد؟ به عقیده دانشمندان رفتارهای والدین بهخصوص مادران بر چاقی یا لاغری کودکان مؤثر است
به نقل از natureworldnews، چاقی در میان کودکانی که مادرانشان بیشازحد نگران یا مراقب آنها هستند بیشتر از سایر کودکان دیده میشود. بر اساس تحقیقات انجامشده در مؤسسه کودک استرالیا، این زنان اغلب مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری را در زندگی خود پشت سر گذاشتهاند، حال نمیخواهند فرزندانشان سختیهای آنها را تجربه کنند. اما همین مراقبتهای بیشازحد با تبعاتی هم چون چاقی و اضافهوزن کودکان همراه است.
چاقی یک موقعیت پیچیده است، که احتمال  ابتلا به دیابت، مشکلات قلبی و حتی برخی سرطانها را افزایش میدهد. مطالعات قبلی حاکی از آن بود که چاقی در میان کودکانی با والدین سختگیر پدیدهای رایج است. اکنون یافتههای جدید این گزاره را در مورد مادران همیشه نگران و مراقب نیز تأیید میکند. درواقع مادرانی که در این تحقیق بیشترین نمره در میزان مراقبت از فرزندانشان را کسب کردند، بهاحتمال 27 درصد بیش از سایرین کودکانی چاق یا دارای اضافهوزن خواهند داشت. این رقم برای زنانی که نمرات متوسطی کسب کردند، 13 درصد است.
دلیل اصلی چاقی این کودکان، محدودیتهایی است که مادرشان برای فعالیتهای فیزیکی آنها قائل میشوند. این محدودیتها در حالی است که، پیادهروی برای رفتن به مدرسه، بازی کردن با سایر بچهها یا شرکت در فعالیتهای ورزشی مدرسه به کودکان کمک میکند تا چاق نشوند وزندگی سالمتری داشته باشند).سلامانه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ