رژیم‌های غذایی مرگبار(قسمت اول)

الو دکتر: این روزها رژیم‌های غذایی کاهش وزن رواج زیادی پیدا کرده‌اند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید اشتباه اول در این رژیم را در الو دکتر جستجو کنید.

این روزها رژیم‌های غذایی کاهش وزن رواج زیادی پیدا کرده‌اند. این رژیم‌های غذایی انواع مختلفی دارند و معمولا با هم تفاوت زیادی دارند اما شما قرار نیست به هر قیمتی وزن کم کنید. خیلی از این رژیم‌ها در برابر کاهش وزن صدماتی هم به بدن شما وارد می‌کنند. کاهش وزن برای سلامتی بیشتر انجام می‌شود بنابراین رژیم غذایی باید به گونه‌ای باشد که سلامت شما را قبل از هر چیز تامین کند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید تا بتوانید روش‌های خطرناک را تشخیص دهید.


اشتباه اول: خام‌گیاهخواری
تعادل شرط سلامت هر رژیم غذایی است
خام‌گیاهخواری روشی از تغذیه است که در آن تمام کالری‌های دریافتی از غذاهای خام و فرآوری نشده به دست می‌آید. خام‌گیاهخواران معتقدند دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد آنزیم‌ها و مواد مغذی بسیاری از خوراکی‌ها را نابود می‌کند و در رژیم‌های خام‌گیاهخواری خوردن گوشت و لبنیات ممنوع است. درحالی که اکثر متخصصان رژیم‌درمانی معتقدند خوردن مقدار کافی میوه، سبزی و دانه‌های مفید که لزوما به صورت خام مصرف می‌شود برای سلامت کافی است و بعضی از مواد خوراکی در صورت پخته شدن خواص تغذیه‌ای بهتری از خود بروز می‌دهند.
رژیم خام گیاهخواری شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، دانه‌ها و حبوبات جوانه‌زده است. این مواد خوراکی عالی هستند. می‌توان با آنها چند غذای خوشمزه درست کرد و بهتر است تمام افراد آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانند اما با پیروی از این رژیم غذایی مقداری از مواد غذایی پیچیده که بسیار مفید هستند به بدن شما نخواهد رسید و مخصوصا بانوان در دراز مدت نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی خواهند داشت.  علاوه‌بر این، پیروی از این رژیم‌ها برای شما وقت‌گیر خواهد بود. شما ناچارید همیشه غذای مخصوص خود را از خانه همراه ببرید و در غیر این صورت گرسنه خواهید ماند. پزشکان تعذیه توصیه می‌کنند به جای پیروی از خام‌گیاهخواری مواد غذایی مضر را از برنامه روزانه خود حذف کنید و سهم بیشتری به میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه غذایی خود اختصاص بدهید ولی سعی کنید تمام گروه‌های غذایی را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

با اشتباهات دیگر این رژیم در روزهای آتی آشنا شوید.

ادامه دارد…

رژیم‌های غذایی 14 روزه الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ