دیابتی ها در افطار و سحر چه مراقبت هایی داشته باشند ؟( قسمت دوم )

nazari
از آنجا که عدم مصرف مایعات طی روز می تواند به غلیظ شدن خون و بالاتر رفتن قند خون و عوارض دیگر منجر شود به ویژه در صورتی که معمولا قند خون شان بالا است، توصیه می شود حتما قرص خود را به موقع مصرف کنند و اگر فراموش کردند آن روز را روزه نگیرند.

اقدامات هنگام بالا رفتن قند خون بعد از افطار

دکتر خوش نیت گفت: اگر میزان قند خون بیماران دیابتی ، پس از افطار بالای 250 بود، باید شب، 20 درصد غذای مصرفی را کم کنند و تا زمانی که قند خون شان همچنان بالا است رژیم غذایی شان را کنترل کنند.

این پژوهشگر غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این بیماران می توانند از مشاور تغذیه خود یا پزشک شان کمک بگیرند تا دچار مشکل نشوند. به هر حال متوجه باشند که اگر قند خون شان هنگام شب بالا باشد، نتایج مثبت روزه داری عاید آنان نخواهد شد.

اقدامات هنگام بالا رفتن قند خون بعد از سحری

مدیر گروه روزه داری اسلامی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: اگر میزان قند خون بیماران ، بعد از سحری بالای 200 باشد، باید از مواد غذایی سحری خود 20 درصد کم کنند؛ اما اگر قند خون شان بالای 350 بود، توصیه می شود که اصلا روزه نگیرند و حتما با پزشک خود مشورت کنند.

دیابتی ها قرص های خود را هنگام روزه چگونه مصرف کنند؟

مدیر گروه روزه داری اسلامی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماران دیابتی به طور کلی قرص های مصرفی صبح و ظهر را همزمان هنگام افطار و قرص شبانه را پیش از سحری مصرف کنند.

خوش نیت افزود: البته اگر قند خون این بیماران تحت کنترل باشد، ممکن است تحت نظارت پزشک بتوانند تعداد قرص هایشان را کاهش دهند.

وعده های غذایی بیمار دیابتی باید به چه صورت باشد؟

مدیر گروه روزه داری اسلامی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: بهتر است مبتلایان به دیابت، افطاری خود را با یک غذای ساده مشابه صبحانه آغاز کنند و شام را به فاصله یک تا دو ساعت بعد، صرف کنند.

خوش نیت افزود: بیمار قبل از خوابیدن نیز می تواند غذای مختصری مانند عصرانه بخورد؛ سحری را هم حتما میل کند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط :

شرایط روزه گرفتن دیابتی ها چگونه است ؟( قسمت اول )

شرایط روزه گرفتن دیابتی ها چگونه است ؟( قسمت سوم )

این افراد بهتر است روزه نگیرند؟

توصیه های غذایی برای روزه داران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ