رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند از بروز آسم پیشگیری کند

maryam01
در پنجاه سال اخیر، در حالی‌که مصرف میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی غربی کم و کمتر شده، میزان آسم آلرژیک افزایش یافته است. محققان طی تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که وقتی باکتری‌های معده می‌خواهند فیبر را هضم کنند، مانند زمانی که میوه یا سبزیجات می‌خوریم، مقداری کمی اسید‌های چرب به داخل خون منتشر می‌کنند که میزان عملکرد سیستم ایمنی بدن را در ریه‌ها تعیین می‌کند. آنها در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که داشتن ترکیبی غنی و مختلف از میکروب‌ها در شکم که بتواند فیبرها و مخمر‌ها را هضم کند

در پنجاه سال اخیر، در حالی‌که مصرف میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی غربی کم و کمتر شده، میزان آسم آلرژیک افزایش یافته است. محققان طی تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که وقتی باکتری‌های معده می‌خواهند فیبر را هضم کنند، مانند زمانی که میوه یا سبزیجات می‌خوریم، مقداری کمی اسید‌های چرب به داخل خون منتشر می‌کنند که میزان عملکرد سیستم ایمنی بدن را در ریه‌ها تعیین می‌کند.
آنها در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که داشتن ترکیبی غنی و مختلف از میکروب‌ها در شکم که بتواند فیبرها و مخمر‌ها را هضم کند از بروز سرطان روده پیشگیری می‌کند. در واقع در این تحقیق آنها روی سه گروه از موش‌های آزمایشگاهی تحقیقاتی انجام دادند. یک گروه دارای رژیم غذایی با فیبر کم در مقایسه با رژیم غذایی غربی که میزان فیبرشان زیر ۰.۶ درصد بود، گروه دوم دارای یک رژیم استاندارد شامل فیبرهای مخمری و گروه سوم دارای رژیم غذایی استاندارد که با فیبرهای مخمری غنی شده بود.
آنها به این نتیجه رسیدند که موش‌هایی که رژیم غذایی‌شان دارای فیبر کمتری بود، واکنش‌های آلرژیک شدیدتری از خود نشان داده و در مقایسه با رژیم استاندارد با فیبر بیشتر، مخاط بیشتری در ریه‌های آنها دیده شد. و موش‌هایی که رژیم غذایی با فیبرهای غنی‌شده داشتند، تأثیر حفاظتی بیشتری نسبت به موش‌هایی با رژیم استاندارد در آنها مشاهده شد. این تیم تحقیقاتی در نهایت به این نتیجه رسید که مجموعه‌ای از واکنش‌ها که بعد از رسیدن فیبر به روده‌ها رخ می‌دهد، از طریق باکتری‌های موجود در آن به مخمر و بعد به اسیدهای چرب زنجیره‌کوتاه تبدیل می‌شود.
این اسیدهای چرب به جریان خون وارد شده و به پیشرفت و تقویت سلول‌های ایمنی در مغز استخوان کمک می‌کند. زمانی که ذرات گرد و غبار وارد ریه می‌شوند سلول‌های ایمنی در محلی که باید نسبت به عامل محرک واکنش آلرژیک نشان دهند جمع می‌شوند. میزان مقاومت آنها به تأثیر اسیدهای چرب زنجیره‌کوتاه ارتباط دارد.
(منبع: allhealthsite)

فیبر چه نقشی در تناسب اندام دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ