مصرف مکرر آسپرین، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد

maryam01
با توجه به مطالعات مؤسسه سرطان پارک راسول (RPCI) که در مجله بیماری‌های دستگاه تناسلی منتشر شده است، مصرف مکرر آسپیرین در دراز مدت باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌شود. مصرف مکرر آسپرین احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را به میزان 47% کاهش می‌دهد. این کاهش در کسانی که در هفته بیش از هفت آسپیرین مصرف می‌کنند، 41٪ خواهد بود. مصرف استامینوفن تاثیری در کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم ندارد. یک تیم تحقیقاتی به رهبری کریستن مویسیچ، استاد انکولوژی در گروه پیشگیری از سرطان مؤسسه راسول پارک، از نتایج حاصل از مطالعه انجام‌شده بر روی بیماران آمریکایی جهت بررسی ارتباط میان مصرف منظم آسپرین یا استامینوفن و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم استفاده کرد. مصرف مکرر آسپرین یک راهکار ساده برای پیشگیری از سرطان است؛ بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که به جای ایجاد تغییرات عمده در سبک زندگی از قبیل ترک سیگار، رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی، یک قرص کوچک مصرف کنند.

با توجه به مطالعات مؤسسه سرطان پارک راسول (RPCI) که در مجله بیماری‌های دستگاه تناسلی منتشر شده است، مصرف مکرر آسپیرین در دراز مدت باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌شود.
مصرف مکرر آسپرین احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را به میزان 47% کاهش می‌دهد. این کاهش در کسانی که در هفته بیش از هفت آسپیرین مصرف می‌کنند، 41٪ خواهد بود. مصرف استامینوفن تاثیری در کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم ندارد. یک تیم تحقیقاتی به رهبری کریستن مویسیچ، استاد انکولوژی در گروه پیشگیری از سرطان مؤسسه راسول پارک، از نتایج حاصل از مطالعه انجام‌شده بر روی بیماران آمریکایی جهت بررسی ارتباط میان مصرف منظم آسپرین یا استامینوفن و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم استفاده کرد.
مصرف مکرر آسپرین یک راهکار ساده برای پیشگیری از سرطان است؛ بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که به جای ایجاد تغییرات عمده در سبک زندگی از قبیل ترک سیگار، رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی، یک قرص کوچک مصرف کنند.
در این مطالعه، 328 بیمار مبتلا به سرطان دهانه رحم و 1.312 مورد کنترل شرکت داشتند. این نمونه تحقیقاتی از میان 26.831 بیماری انتخاب شد که در مؤسسه سرطان راسول پارک تحت درمان قرار گرفته بودند. شرکت‌کنندگان به طور داوطلبانه تعداد دفعات و مدت زمان مصرف آسپرین و یا استامینوفن را گزارش کردند.
به گفته دکتر مویسیچ، این مطالعه به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، تا نقش مصرف روزمره و طولانی مدت آسپرین و استامینوفن به عنوان دو عامل پیشگیری از سرطان دهانه رحم در ارتقای راهبردهای درمانی استاندارد مشخص شود.
(منبع: mayoclinic)

اهمیت آزمایش‌های غربالگری منظم در تشخیص سرطان دهانه رحم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ