داروی رانولازین برای درمان آنژین

maryam01
محققان به تازگی دارویی به نام رانولازین را برای درمان آنژین صدری پایدار در قالب دارویی مؤثر و ایمن شناسایی کرده‌اند. این نوع آنژین نوعی درد سینه‌ی طولانی بوده که اغلب با بیماری‌های قلبی مرتبط بوده و معمولا زمانی خود را نشان می‌دهد که بیمار در حال تحرک و ورزش است و در کشورهای پیشرفته و خصوصا ایالات متحده بسیار شایع است و حدود ۹.۱ میلیون نفر به آن مبتلا هستند. درمان‌های فعلی برای آنژین شامل استفاده از مسدود‌کننده‌های بتا، استاتین‌ها، آسپیرین، رژیم غذایی و ورزش مناسب است. در سال ۲۰۰۶ دارویی به نام رانولازین به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسید. این دارو خصوصا برای بیمارانی که بعد از انجام درمان‌های استاندارد علائم آنژین همچنان در آنها ادامه دارد توصیه می‌شود. محققان می‌گویند که رانولازین را باید علاوه برای برنامه‌های رژیمی سنتی برای درمان آنژین صدری پایدار استفاده کرد.

محققان به تازگی دارویی به نام رانولازین را برای درمان آنژین صدری پایدار در قالب دارویی مؤثر و ایمن شناسایی کرده‌اند. این نوع آنژین نوعی درد سینه‌ی طولانی بوده که اغلب با بیماری‌های قلبی مرتبط بوده و معمولا زمانی خود را نشان می‌دهد که بیمار در حال تحرک و ورزش است و در کشورهای پیشرفته و خصوصا ایالات متحده بسیار شایع است و حدود ۹.۱ میلیون نفر به آن مبتلا هستند.
درمان‌های فعلی برای آنژین شامل استفاده از مسدود‌کننده‌های بتا، استاتین‌ها، آسپیرین، رژیم غذایی و ورزش مناسب است. در سال ۲۰۰۶ دارویی به نام رانولازین به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسید. این دارو خصوصا برای بیمارانی که بعد از انجام درمان‌های استاندارد علائم آنژین همچنان در آنها ادامه دارد توصیه می‌شود.
محققان می‌گویند که رانولازین را باید علاوه برای برنامه‌های رژیمی سنتی برای درمان آنژین صدری پایدار استفاده کرد. در واقع می‌توان گفت که رانولازین گزینه‌ای ایمن و مطمئن برای افزودن به داروهای سنتی جهت درمان آنژین صدری پایدار خصوصا در رژیم‌های غذایی پیشرونده‌ی چنددارویی است. پزشکان معتقدند که تغییرات شیوه‌ی زندگی از جمله داشتن رژیم غذایی با چربی کم و کلسترول پائین، رژیمی توأم با سبزیجات، برنامه‌ی ورزشی مرتب که به خوبی انجام شود و راهکارهایی برای کاهش استرس و فشار می‌تواند از بروز آنژین پیشگیری کند. در واقع تحقیقات انجام‌شده در زمینه‌ی تلفیق این تغییرات مربوط به شیوه‌ی زندگی می‌تواند تأثیر عمیقی در کاهش علائم آنژین صدری پایدار داشته باشد. البته تلفیق این روش‌ها با مصرف داروی رانولازین باید در آزمایش‌های بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
(منبع: health)

تاثیر ژن درمانی در درمان آنژین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ