انواع گردن درد مزمن و علل بروز آن

maryam01
مشکلاتی زیادی ممکن است منجر به بروز گردن درد مزمن شود. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مشکلاتی زیادی ممکن است منجر به بروز گردن درد مزمن شود. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
گردن دردی که به بازو‌ها و دست‌ها منتقل می‌شود
دردی که به بازو‌ها و شاید به دست‌ها و انگشتان منتقل می‌شود اغلب به خاطر فتق دیسک یا تنگی عصب‌های بینامهره ای رخ می‌دهد که به عصب گردن فشار وارد می‌کند. این درد ممکن است با احساس کرختی یا مورمور بازو‌ها و دست‌ها همراه بوده و به طور ناگهانی شروع شده یا به مرور شدید شود. می‌توان آن‌ها را بدون جراحی و با استفاده از دارو یا فیزیوتراپی درمان کرد.
گردن دردی که به خاطر برخی فعالیت‌ها یا حالت‌های خاص رخ می‌دهد
گردن دردی که به مرور شدید می‌شود (اغلب طی چند سال) و معمولا بعد از انجام یک سری فعالیت‌ها یا حالت‌های خاص گردن رخ می‌دهد در اکثر مواقع به خاطر تنگی عصب‌های گلوگاهی پیش می‌آید که اغلب ناشی از سایش یا سالخوردگی مفاصل گردن است. معمولا این اختلالات را از طریق آزمایش MRI یا CT اسکن تشخیص می‌دهند.
بازودرد به خاطر عدم هماهنگی
دردی که به بازو‌ها منتقل می‌شود، همراه با علائم دیگری همچون عدم هماهنگی بازو‌ها و پا‌ها، و مشکلات تحرک مناسب اغلب به خاطر تنگی عصب‌های گلوگاهی همراه با التهاب نخاع رخ می‌دهد. این عوامل که به دلیل فتق دیسک گلوگاهی یا تغییرات فرساینده‌ای در مفاصل بروز می‌کند می‌تواند منجر به وارد آمدن فشار به ستون مهره‌ها شده و به مرور بد‌تر شود.
گردن دردی که صبح‌ها و در انتهای روز بسیار وخیم است
به شکل متناقضی، بیمارانی هم هستند که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند و یا شب‌ها هنگام خواب، گردن درد شدیدی دارند. این افراد اغلب وقتی گردنشان در حال تحرک است احساس خوبی دارند و بیشتر روزهای گرم و آفتابی را به هوای بارانی و سرد ترجیح می‌دهند. چنین علائمی در این افراد با علائمی نظیر روماتیسم مفاصل و فشار زیاد به مفاصل به خاطر اضافه وزن همراه است.
 (منبع: medicinenet)

روش‌های طبیعی برای کاهش گردن درد‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ