نکاتی برای تجربه بارداری سالم و موفق

maryam01
بسیاری از خانم‌ها به علت نداشتن اطلاعات کافی، دوران بارداری سختی را پشت سر می‌گذارند. اگر تصمیم دارید در آینده باردار شوید، بهتر است نکاتی را از قبل در این باره بدانید تا از این ۹ ماه نهایت لذت را ببرید.

بسیاری از خانم‌ها به علت نداشتن اطلاعات کافی، دوران بارداری سختی را پشت سر می‌گذارند. اگر تصمیم دارید در آینده باردار شوید، بهتر است نکاتی را از قبل در این باره بدانید تا از این ۹ ماه نهایت لذت را ببرید.
ویتامین‌های بارداری
حتی اگر هنوز در تلاش هستید که باردار شوید، می‌توانید مصرف ویتامین‌های بارداری را از همین الان آغاز کنید. سیستم عصبی کودک که مغز و نخاع او را شامل می‌شود، در ماه اول بارداری تکامل پیدا می‌کند؛ بنابراین دریافت مواد مغذی ضروری، مانند اسید فولیک، کلسیم و آهن از همان ابتدا اهمیت دارد.
ویتامین‌های بارداری در بسیاری از داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی عرضه می‌شوند؛ علاوه‌براین می‌توانید از پزشک خود بخواهید که برایتان نسخه بنویسد. اگر مصرف ویتامین‌های بارداری باعث حالت تهوع می‌شود، سعی کنید قبل از مصرف آنها یک غذای سبک بخورید. جویدن آدامس و مکیدن یک آب‌نبات سفت به کاهش حالت تهوع کمک می‌کند.
ورزش را فراموش نکنید
فعالیت‌های بدنی برای مادران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ورزش منظم به کنترل وزن، بهبود گردش خون و ارتقای وضعیت روحی منجر شده و کمک می‌کند که بهتر بخوابید. علاوه‌براین، انجام تمرینات ورزشی منظم پیش از زایمان به شما کمک می‌کند که الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید.
پیلاتز، یوگا، شنا و پیاده‌روی برای زنان باردار بسیار مناسب هستند. اما پیش از آنکه به این فعالیت‌ها بپردازید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. ۳۰ دقیقه ورزش روزانه در طول هفته مناسب خواهد بود. اما مراقب بدن‌تان باشید و از اعمال فشار زیاد خودداری کنید.
اطلاعات خود را بالا ببرید
حتی اگر اولین تجربه بارداری‌تان نیست، بهتر است در کلاس‌های مخصوص زنان باردار شرکت کنید تا آمادگی بیشتری برای زایمان داشته باشید. شرکت در این کلاس‌ها به شما کمک می‌کند که چیزهای بیشتری در مورد زایمان و نحوه مراقبت از نوزاد بیاموزید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در رابطه با بارداری و زایمان مطرح کنید. علاوه‌براین، شرکت در این کلاس‌ها باعث می‌شود با امکانات و کارکنان مراکز درمانی بیشتر آشنا شوید.
صحبت کردن درباره سوابق پزشکی خانواده نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرگونه مشکل قبلی در زمینه حاملگی باید به اطلاع پزشک رسانده شود.
(منبع: mayoclinic)

نکاتی برای به حداقل رساندن علائم ویار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ