راهکارهای تخصصی برای پیشگیری از عفونت قارچی پا

maryam01
بیماری پای ورزشکار یا عفونت قارچی پا در بین ورزشکاران بسیار شایع است، اما هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود. شایع‌ترین دلیل عفونت‌های پوستی این بیماری، عدم رعایت بهداشت و تماس با افراد آلوده به قارچ است.

بیماری پای ورزشکار یا عفونت قارچی پا در بین ورزشکاران بسیار شایع است، اما هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود. شایع‌ترین دلیل عفونت‌های پوستی این بیماری، عدم رعایت بهداشت و تماس با افراد آلوده به قارچ است. برای پیشگیری از بروز این بیماری، بهتر است به راهکارهای زیر توجه کنید:
-تا حد امکان سعی کنید پابرهنه راه نروید٬ خصوصا در مکان‌های عمومی مانند استخر، اتاق‌های هتل، جاهایی که دوش حمام داشته یا اتاق‌های دربسته و اتاق‌های پرو. پوشیدن دمپایی لاانگشتی یا صندل می‌تواند مانع از تماس شما با قارچ‌های عفونی شود.
-قارچ‌ها در جاهای نمناک و مرطوب زاد و ولد می‌کنند. به خاطر همین باید سعی کنید تا پایتان را همیشه خشک نگه دارید. هرچند ممکن است پایتان به خاطر تعرق یا رطوبت خیس شود، سعی کنید در اولین زمان آن را خشک کنید.
-به پایتان اجازه دهید تا در طول تابستان نفس بکشد. می‌توانید کمی پودر تالک بین انگشتان پا و یا روی آن بریزید تا از تعرق جلوگیری کنید.
-وقتی به خانه برمی‌گردید٬ پایتان را با آب و صابون کاملا بشویید و بعد خشک کنید. بین انگشتان را فراموش نکنید چرا که مناطقی هستند که بیشتر در معرض عفونت قرار دارند.
-اگر مجبورید که تمام روز کفش بپوشید، یک کفش راحت و مناسب با کیفیت خوب انتخاب کرده و جوراب‌هایی بپوشید که عرق پا را به خود جذب کند. جوراب‌های سفت باعث تجمع عرق در خود پا شده و میزان حساسیت پا را نسبت به عفونت‌های قارچی افزایش می‌دهد.
-اگر کفش‌هایتان خیس است٬ سریعا آن را عوض کنید. می‌توانید داخل کفش‌هایتان یک روزنامه بگذارید تا در طول شب٬ تمام رطوبت داخل آن را جذب کند.
(منبع: mayoclinic)

راهکارهای درمانی ساده برای عفونت قارچی پا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ