کارهایی که متخصص زنان از شما می‌خواهد انجام ندهید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
بهداشت زنان و زایمان می‌تواند مشکلات فراوانی را در بر بگیرد. عوارض زایمان، بیماری‌ها و عفونت‌ها در بهترین حالت می‌توانند آزاردهنده باشند و در بدترین حالت کشنده‌اند. این بسیار مهم است که در مورد چگونگی حفظ سلامت زنانه‌تان اطلاعات کافی به دست بیاورید.

بهداشت زنان و زایمان می‌تواند مشکلات فراوانی را در بر بگیرد. عوارض زایمان، بیماری‌ها و عفونت‌ها در بهترین حالت می‌توانند آزاردهنده باشند و در بدترین حالت کشنده‌اند. این بسیار مهم است که در مورد چگونگی حفظ سلامت زنانه‌تان اطلاعات کافی به دست بیاورید. در ادامه‌ی بخش اول این مطلب به معرفی عاداتی می‌پردازیم که متخصصان بیماری‌های زنان از خانم‌ها انتظار دارند دست از انجام آنها بردارند.
۶-درمان خودسرانه آنچه که فکر می‌کنید یک عفونت قارچی باشد
شریل راس، متخصص زنان در مرکز بهداشتی پراویدنس سینت جان در سانتا مونیکا در این باره می‌گوید: «بسیاری از زنان به محض مشاهده اولین نشانه‌های خارش و ترشحات واژن به سراغ داروهای بدون نسخه ضد قارچ می‌روند. اما اگر مشکل پیش رو عفونت قارچی نباشد، مصرف خودسرانه دارو تنها باعث تشدید علائم شده و تشخیص دقیق و به موقع بیماری را غیر ممکن می‌سازد». کشت واژن بهترین و تنها روشی است که برای تشخیص علت بروز علائم به کار گرفته می‌شود تا موثرترین داروی موجود برای رفع آن تجویز شود. سایر عوارضی که مانند یک عفونت قارچی به نظر می‌رسند عبارتند از: عفونت باکتریایی، لاتکس، داروی اسپرم کش، آلرژی‌های تماسی و عفونت‌های منتقله از طریق رابطه جنسی. پیش از استعمال چرب‌کننده به فهرست مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید تا به عفونت‌های قارچی مبتلا نشوید.
۷-تصور اینکه خونریزی شدید دوران قاعدگی یک امر طبیعی است
مهم نیست چند سال دارید یا آنکه چقدر به دوره یائسگی نزدیک شده‌اید؛ اگر از خونریزی شدید دوران قاعدگی رنج می‌برید و هر ۲ ساعت یک‌بار مجبورید از یک پد یا تامپون جدید استفاده کنید، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا معاینه شوید. کوین جی لی، متخصص زنان در بیمارستان مدستار سامریتن در بالتیمور در این باره می‌گوید: «زنان به طور متوسط در طول یک دوره قاعدگی (که به طور معمول ۳ تا ۷ روز به طول می‌انجامد) ۸۰ میلی لیتر یا ۵ قاشق غذاخوری خون از دست می‌دهند». داروهای مختلف و عمل‌های جراحی کم تهاجمی متعددی برای درمان خونریزی شدید دوره قاعدگی وجود دارد. از این رو، نمی‌توان گفت با این مشکل زندگی کنید و هر طور که شده با آن کنار بیایید. درمان هورمونی، عوامل ضد التهابی غیر استروئیدی (مثل ایبوپروفن) و آی‌یودی (IUD) میرنا از جمله رایج‌ترین روش‌های درمان خونریزی شدید در طول دوره قاعدگی هستند.
۸-گنجاندن تمام سوالات در وقت ملاقات اضطراری
وقتی بیماری با یک مشکل اضطراری وقت ملاقات می‌خواهد، دکترها همیشه راهی برای ملاقات فوری با او پیدا می‌کنند. اما باید بدانید که با این کار حق سایر بیماران ضایع می‌شود؛ مخصوصا آنهایی که از قبل در آن ساعت وقت ملاقات گرفته‌اند. بنابراین لطفا از پزشک خود نخواهید که در این وقت ملاقات اضطراری به تفصیل به مشکل شما بپردازد یا آنکه برای معاینه جسمانی سالانه شما وقت بگذارد.
۹-پوشیدن لباس‌های زیر بندی (و حتی پدهای بهداشتی)
دلایل بسیاری برای دور انداختن لباس‌های زیر ناراحت کننده و پدهای بهداشتی نامناسب وجود دارد. دکتر تابر در این باره می‌گوید: «لباس‌های زیر بندی باعث کشیدگی و ساییدگی سطح پوست می‌شوند. پدهای بهداشتی نامناسب نیز نمی‌گذارند که هوا در سطح زیرین گردش داشته باشد. به گفته دکتر تابر، عدم گردش هوا در نواحی لباس زیر باعث ساییدگی سطح پوست شده و احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که پوست این نقاط حساس‌ترین پوست در بین نواحی مختلف بدن است.
(منبع: prevention)

چه چیزی باعث ابتلا به عفونت قارچی واژینال می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ