با برچسب‌های جدید ایبوپروفن ۱۲ ساعت از شر درد خلاص شوید

مهرناز زاوه
ایبوپروفن یکی از بهترین گزینه‌های دارویی برای بسیاری از افراد جهت کاهش درد است. با این حال٬ برای برخی دیگر از افراد هم بلعیدن تعداد کمی از این قرص‌های نارنجی کاری دشوار محسوب می‌شود.

ایبوپروفن یکی از بهترین گزینه‌های دارویی برای بسیاری از افراد جهت کاهش درد است. با این حال٬ برای برخی دیگر از افراد هم بلعیدن تعداد کمی از این قرص‌های نارنجی کاری دشوار محسوب می‌شود. در همین زمینه محققان تلاش کرده‌اند تا بتوانند این مشکل را حل کنند. آنها برچسب‌های منتشرکننده‌ی ایبوپروفن را ساخته‌اند که قادر است دوز متراکمی از آن را به طور مستقیم از طریق پوست وارد بدن کند.
بسیاری از برچسب‌های تجاری به طور چشمگیری حاوی عامل کاهنده‌ی درد نیستند٬ و در واقع تنها تأثیرشان٬ گرم کردن بدن است. اما این تکنولوژی جدید برای اولین بار توانسته برچسب‌هایی تولید و به بازار عرضه کند که حاوی دوزهای مؤثری از ترکیبات فعال مانند ایبوپروفن است که در هیچ برچسب دیگری به این شکل وجود ندارد. 
بر خلاف قرص‌های سنتی خوراکی ایبوپروفن که در معده حل می‌شد٬ این برچسب‌ها قادرند جریان ثابتی را برای کاهش دردهایی تا بیش از ۱۲ ساعت وارد بدن کنند. محققان معتقدند که این مسئله می‌تواند حوزه‌ی جدیدی از امکانات را برای محصولات دارویی دردکش بدون نسخه ایجاد کند که به کاهش درد٬ درد عصب و آرتروز کمک می‌کنند.
در این برچسب‌ها از تکنولوژی پلیمر استفاده شده تا برای مدت زمانی که محتوای دارویی خود را وارد بد می‌کند به پوست بچسبد٬ در واقع منظور میزان داروی فعال نسبت به محتوای کلی برچسب است. محققان می‌گویند که میزان این دارو در برچسب می‌تواند پنج تا ده برابر بیشتر از برچسب‌ها و ژل‌‌های سنتی باشد و این بدان معناست که عملکرد بهتری خواهد داشت. از طرفی این برچسب‌ها را می‌توان به راحتی و بدون آنکه چیزی از آن به جا بماند از روی پوست جدا کرد.
(منبع: medicaldaily)

آیا مصرف ایبوپروفن در دوران بارداری خطر دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ