کدام ویتامین‌ها به درمان الگوی طاسی مردانه کمک می‌کنند؟

مهرناز زاوه
حدود ۵۰ درصد آقایان دچار الگوی طاسی مردانه می‌شوند که این مسئله ناشی از هورمون‌ها و عوامل ارثی است.

شایع‌ترین دلیل ریزش مو آلوپسی آندروژنیک است که بیشتر در آقایان دیده می‌شود. حدود ۵۰ درصد آقایان دچار الگوی طاسی مردانه می‌شوند که این مسئله ناشی از هورمون‌ها و عوامل ارثی است. در روش‌های درمانی متعارف الگوی طاسی مردانه از داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید استفاده می‌شود و در روش‌های طبیعی، درمان بر ویتامین‌ها و داروهای گیاهی متمرکز است. در صورتی که شما هم دچار این نوع ریزش مو هستید و در نظر دارید از ویتامین‌ها به عنوان درمان استفاده کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید.
ویتامین‌های گروه B
همه‌ی ویتامین‌های B برای سلامت موها مهم هستند و کمبود این ویتامین‌ها در اغلب موارد با مشکلات پوستی و ریزش مو مرتبط است. مصرف مکمل‌های ویتامین B کمپلکس و افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B مانند غلات و برخی از سبزیجات به پیش‌گیری از کمبود ویتامین‌های گروه B که می‌توانند با ریزش مو مرتبط باشند کمک می‌کنند.
ویتامین D
تحقیقات اولیه تیم تحقیقاتی دانشگاه تگزاس نشان می‌دهند که ویتامین D می‌تواند در رشد موها نقش داشته باشد. ویتامین D ممکن است به طور مشخص در مرحله‌ی ابتدایی رشد موها که فاز آناژن نامیده می‌شود اهمیت داشته باشد. 
ویتامین A
رتینول که مشتقی از ویتامین A است با بهبود پوست سر و تحریک رشد موها در آلوپسی آندروژنیک، تأثیرات دارو ماینوکسیدیل را تقویت می‌کند.
ویتامین C
ویتامین C از ویتامین‌های محلول در آب است که می‌تواند برای فولیکول موها و بهبود جریان خون پوست سر مفید باشد.
ویتامین E
این ویتامین از نوع محلول در چربی بوده و برای الگو طاسی مردانه مفید است. ویتامین E جذب اکسیژن و جریان خون پوست سر را بهبود می‌دهد. علاوه بر این، ویتامین E در فرم توکوفرول ممکن است رشد موها و سلامت آن‌ها را تقویت کند.
(منبع: mayoclinic)

آیا مصرف مکمل‌های افزایش تستوسترون موجب طاسی می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-10-02 - 08:32 پاسخ

کپسول Ecophane این ویتامین هارو داره مخصوص ریزش مو هم هست 30 دانه اش میشود 35000 تومان