راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از سرطان سینه-قسمت دوم

مهرناز زاوه
شما نمی‌توانید هیچ کاری درباره عوامل خطرساز مانند سن، جنسیت، نژاد و یا سابقه خانوادگی انجام دهید، اما می‌توانید از این اقدامات برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک بگیرید.

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در میان زنان است، هرچند که کشنده‌ترینِ آنها نیست. به علاوه مردان هم از این بیماری در امان نیستند. مطابق بررسی‌های موسسه ملی سرطان، در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۳۲ هزار و ۶۷۰ مورد جدید ابتلا به سرطان سینه در زنان و ۲ هزار و ۳۶۰ مورد در مردان شناسایی شد. 
همانطور که در قسمت اول گفتیم شما نمی‌توانید هیچ کاری درباره عوامل خطرساز مانند سن، جنسیت، نژاد و یا سابقه خانوادگی انجام دهید، اما می‌توانید از این اقدامات برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک بگیرید.
کم‌کردن چربی، مخصوصا پس از یائسگی
چربی بدن یکی از عوامل خطر سرطان سینه است که با ورزش می‌توانید آن را کم کنید. چربی بدن پس از یائسگی معمولا افزایش می‌یابد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ در انجمن سرطان نشان داد که ورزش‌های هوازی در طولانی مدت، چربی بدن را کاهش می‌دهند و ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته در این روند مفید است و بهتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته عمل می‌کند. علاوه بر این، برای کاهش وزن باید مقدار کالری‌های دریافتی خود را نیز کاهش دهید.
قطع مصرف الکل
مصرف الکل با سرطان سینه ارتباط مستقیم دارد و از مهم‌ترین عوامل خطر این بیماری محسوب می‌شود. هرچه بیشتر الکل بنوشید، بیشتر در معرض خطر خواهید بود. به طور کلی مصرف الکل، ۲۸٪ خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. حتی مصرف کم الکل نیز این خطر را افزایش می‌دهد. مطالعات سال ۲۰۱۵ نشان داد که حتی مصرف مقدار متوسط الکل، خطر ابتلا به سرطان سینه را در حدود ۱۳٪ افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهند زنانی که یک بار از سرطان سینه جان سالم به در برده‌اند، می‌توانند با قطع مصرف الکل از خطر عود دوباره بیماری در امان باشند.
ترک سیگار
کشیدن توتون و تنباکو از مدت‌ها پیش به انواع سرطان از جمله سرطان سینه نسبت داده می‌شود. مطالعه سال ۲۰۱۵ در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا نشان داد که زنان سیگاری بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. زنانی که سیگار کشیدن را قبل از اولین بارداری خود آغاز کرده‌اند و ۲۰ سال است که یک بسته سیگار در روز می‌کشند، نسبت به زنانی که تا‌ به‌ حال سیگار نکشیده اند، ۳۵٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. اگر سیگاری هستید، به دنبال رفتار درمانی باشید یا از دارو برای ترک سیگار کمک بگیرید.
اعمال تغییرات فوق در زندگی، سلامت شما را به ‌طور کلی افزایش می‌دهد و شما را در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن مصون می‌دارد.
منبع: yahoo

برای تشخیص سرطان سینه، ماموگرافی بهتر است یا سونوگرافی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ