اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که جای اصلی خط چشم دقیقا کجاست و برای کشیدن آن از کجا باید شروع کنید، بهتر است بدانید که در این زمینه تنها نیستید.

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که جای اصلی خط چشم دقیقا کجاست و برای کشیدن آن از کجا باید شروع کنید، بهتر است بدانید که در این زمینه تنها نیستید. دستیابی به مهارت لازم برای کشیدن خط چشم کار دشواری است. اما این بدان معنا نیست که باید دست از تلاش بکشید. هر کسی می‌تواند از خط چشم استفاده کند. سونیا کاشوک، آرایشگر سلبریتی‌ها و مؤسس سالن زیبایی سونیا کاشوک در این باره می‌گوید: «یکی از مزایای خط چشم این است که مژه‌های شما را پُر‌تر نشان می‌دهد.» در ادامه، ۹ اشتباه رایج در کشیدن خط چشم را مورد بررسی قرار خواهیم داد و نحوه اصلاح هر یک از آنها را هم به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید با بهره‌گیری از این راهنمایی‌ها به یک آرایش چشم بی‌نقص دست پیدا کنید.
۱- عدم استفاده از خط چشم در بخش بیرونی چشم‌ها
در کشیدن خط چشم ترسو نباشید؛ شما می‌توانید کمی از خط طبیعی چشم‌ها فاصله بگیرید. خط چشم، فرم و تناسب چشم‌های شما را بهبود می‌بخشد. پس به جای اینکه صرفا خط مژه‌های خود را دنبال کنید، بهتر است ببینید که چشم‌هایتان به چه آرایشی احتیاج دارند. پلک‌ها شبیه هم نیستند. گاهی لازم است آرایش یک پلک را به شکل دیگری انجام دهید تا تعادل بین پلک‌ها برقرار شود.
۲- سیاه نکردن دور خط چشم
سیاه کردن دور خط چشم باعث می‌شود خطوط ناهموار نرم‌تر شده و چشم‌های شما طبیعی‌تر جلوه کنند. سیاه کردن دور چشم با انگشتان دست راحت‌تر است، اما آرایشگران توصیه می‌کنند به جای دست از یک قلم موی زاویه‌دار کوچک استفاده کنیم تا بر روند آرایش کنترل بیشتری داشته باشیم.
۳- دور نگه داشتن برس خط چشم از مژه
در صورتی که برس خط چشم را در نزدیکی مژه‌ها قرار دهید، به نتیجه بهتری دست خواهید یافت. آرایشگران توصیه می‌کنند از یک مداد تیز یا قلم موی نازک و زاویه‌دار برای آرایش خط چشم استفاده کنیم.
۴- عدم استفاده از خط چشم ضد آب
چشم‌های راکونی فقط در صورت راکون زیبا هستند. شما می‌توانید از دو محصول ساده برای جلوگیری از این عارضه استفاده کنید. میشل شاپیرو، آرایشگر سبلریتی‌ها معتقد است که استفاده از پودر فیکس کننده و یک خط چشم ضد آب شما را از داشتن چشم‌های راکونی مصون می‌دارد. به علاوه، بهتر است از یک پوشاننده زیر چشم شفاف استفاده کنید، چون کرم‌ها می‌توانند خط چشم شما را به حالت تعلیق در آورند.
منبع: prevention

اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ