رازهای جوانی پوست که واقعا جواب می‌دهد-قسمت دوم

مهرناز زاوه
یکی از چیزهایی که باعث جلب توجه به چین و چروک صورت می‌شود، رنگ لب‌هایی است که خون آمده باشد.

در قسمت اول با برخی رازهای جوانی آشنا شدید. در اینجا ادامه‌ی مطلب را می‌خوانید.
ابروها را به حالت اولیه خود برگردانید
ابروها اهمیت زیادی دارند چرا که قالب صورت را مشخص می‌کنند. اما با بالا رفتن سن نازک‌تر شده و رنگشان رو به خاکستری می‌رود. برای آنکه بتوانید آنها را به حالت اول خود برگردانید، سعی کنید از مدادهای ابرویی استفاده کنید که مکمل رنگ موهای شماست. از طرفی اضافه کردن کمی پودر روی مداد ابرو هم به ماندگاری آن کمک می‌کند.
کاری نکنید که لبتان خون بیاید
یکی از چیزهایی که باعث جلب توجه به چین و چروک صورت می‌شود، رنگ لب‌هایی است که خون آمده باشد. علتش آن است که رژ لب شما از نوع کرم است و وارد تمام فضاهای زیرین از جمله خط و خطوط اطراف لب‌ها می‌شود. برای آنکه این رنگ پخش نشده یا از بین نرود، از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.
کاری کنید که لب‌هایتان گوشتالو به نظر بیاید
برای داشتن لب‌های گوشتالو و جوان‌تر بهتر است این سه روش را انجام دهید. اول از همه روی لب‌ها، کرم پودر بمالید. سپس با مداد لب، آن را کاملا پر کنید. در نهایت از رژ لبی استفاده کنید که لب‌هایتان را پرتر نشان دهد. در واقع از رنگی استفاده کنید که بی آنکه بیش از حد لب را روشن نشان دهد، بتواند ظاهر پرتری به آن بدهد.
لب‌ها را مرطوب نگه دارید
مرطوب نگه داشتن لب‌ها اهمیت فراوانی دارد. می‌توانید این کار را با استفاده از بوم لب‌های حاوی وازلین یا ویتامین E انجام دهید. سعی کنید به دنبال محصولی باشید که در مقابل تأثیرات خشک کننده نور خورشید، حالت محافظ داشته باشد.
سفید کردن دندان‌های لکه‌دار
خمیردندان‌های سفیدکننده می‌تواند باعث از بین رفتن لکه‌های دندان شود. بنابراین دندان‌هایتان یک درجه روشن‌تر به نظر می‌رسند. برای ایجاد تأثیر بیشتر، از ژل‌ها یا نوارهای سفیدکننده‌ای استفاده کنید که حاوی پروکسید باشند. این محصولات با از بین بردن رنگ مینای دندان، رنگ طبیعی دندان‌هایتان را عوض می‌کند. البته برای رسیدن به رنگ مطلوب، باید چند جلسه برای این کار وقت بگذارید.
جوان‌سازی چشم‌های خسته
اگر چشم‌هایتان حالت خسته دارد، بارزترین راه حل این است که بیشتر استراحت کنید. در واقع خواب، باعث تحریکِ انتشار هورمون‌هایی می‌شود که به ضخیم‌تر ماندن و کشسانی بیشتر پوست کمک می‌کند. برای کم کردن پف چشم، سعی کنید مصرف نمک را کم کرده و بدنتان را هیدراته نگه دارید. از طرفی می‌توانید از تکه‌های یک خیار خنک یا چای کیسه‌ای هم برای کم شدن پف استفاده کنید.
کاهش حلقه‌های تیره دور چشم
خواب کافی می‌تواند میزان حلقه‌های تیره دور چشم را کاهش دهد. اما در برخی افراد، این رنگ رفتگی به خاطر استفاده زیاد از مواد آرایشی رنگی روی پوست است. در این مورد، کرم‌هایی که حاوی مواد سبک‌تر مانند رتینول، هیدروکوئینون، چای سبز یا ویتامین C هستند می‌توانند تأثیر بهتری داشته باشند.
منبع: webmd

روش‌های عجیب و غریب زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ