رازهای جوانی پوست که واقعا جواب می‌دهد-قسمت سوم

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C به شکل موضعی می‌تواند برای کم کردن خط و خطوط و چین و چروک پوستی مؤثر واقع شود.

در قسمت اول و دوم به نکات مهمی برای جوانی پوست اشاره کردیم. در اینجا پرده از رازهای دیگری بر می‌داریم.
لایه‌برداری
لایه‌برداری باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و خشک پوستی شده و باعث می‌شود که پوست زیر آن که جوان‌تر است بیشتر خود را نشان دهد. برای این کار می‌توانید از یک حوله کوچک همراه با تمیزکننده لایه‌بردار استفاده کرده و به آرامی آن را به صورت و بدن خود بمالید. لایه‌برداری باعث از بین رفتن لایه‌های پوسته پوسته می‌شود.
استفاده از عینک آفتابی
در مسیر جوان‌تر نگاه داشتن پوست، استفاده از عینک سه فایده مهم به همراه دارد. از پوست حساس اطراف چشم‌ها در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند، مانع از در هم کشیدن چشم‌ها می‌شود، چرا که این حرکت به مرور زمان میزان چین و چروکتان را بیشتر می‌کند. و در نهایت اینکه بروز آب مروارید را که باعث کاهش قدرت بینایی‌تان می‌شود به تعویق می‌اندازد. همانطور که می‌دانید تماس طولانی با پرتوهای فرابنفش می‌تواند خطر آب مروارید را افزایش دهد.
برای کمتر شدن چین و چروک از رتینوئیدها استفاده کنید
این مواد شیمیایی سرشار از ویتامین A می‌توانند با کاهش شکل ظاهری خط و خطوط ریز، ظاهر شما را جوان‌تر کنند. کرم‌هایی که که مستلزم داشتن نسخه هستند سابقه بهتری در این زمینه دارند از جمله تِرِتینوین، تارازوتن و غیره. بهترین روش برای رسیدن به نتایج دلخواه آن است که به مدت چند هفته تا چند ماه از آنها استفاده کنید.
با استفاده از AHAs از بروز چین و چروک پنجه کلاغی پیشگیری کنید
اسید آلفا-هیدروکسی (AHAs) در میوه‌ها، شکر، شیر و سایر غذاها وجود دارد. آنها لایه سطحی سلول‌های مرده پوستی را از بین می‌برند و این به کاهش چین و چروک و خط و خطوط ریز پوستی می‌انجامد. نتایج استفاده از آن در پوست نازک اطراف چشم بیشتر خود را نشان می‌دهد.
استفاده از آنتی اکسیدان برای مقابله با آسیب‌های پوستی
آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند از وقوع آسیب‌های ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد در بدن و پوست شما پیشگیری کنند. می‌توانید از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کرده یا کرم‌های حاوی آن را مستقیما روی پوست خود بمالید. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C به شکل موضعی می‌تواند برای کم کردن خط و خطوط و چین و چروک پوستی مؤثر واقع شود.
برای داشتن پوست نرم‌تر، ماهی سالمون بخورید
ماهی سالمون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. این ماهی پر از پروتئین بوده که سد ساختاری پوست محسوب می‌شود. از طرفی منبع غنی اسیدهای چرب امگا۳ است که می‌تواند با پرتر نگه داشتن پوست، با چین و چروک‌ها مبارزه کند.
سیگار نکشید
یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از مصرف سیگار است. تحقیقات نشان می‌دهد میزان چین و چروک و نازکی پوست در افراد سیگاری ۴۰ درصد بیشتر از افراد غیر‌سیگاری است. در واقع کشیدن تنباکو باعث منتشر شدن آنزیمی می‌شود که به تجزیه کلاژن و الاستین می‌انجامد؛ ترکیباتی که در ساختار پوست و کشسانی آن بسیار مهم و حیاتی‌اند. 
منبع: webmd

نکات مهم برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ