افراد متفکر کمتر به اضافه وزن دچار می شوند

a.mahammadi
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که متفکران کمتر چاق می شوند و سطح قند خون آن ها پایین تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پژوهشگران دانشگاه براون در رود آیلند، ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که به ارتباط معناداری میان اندیشه و سطح قندخون دست یافته اند.

براساس یافته های این گروه از پژوهشگران افرادی که هر روز ذهننشان درگیر مسائل فکری است کمتر احتمال دارد به چاقی بیش از حد مبتلا شوند. همچنین بیشتر احتمال دارد که این افراد به امکان تغییر بسیاری از مسائل مهم زندگی باور داشته باشند. احتمالا این عامل نیز به وجود میزان مناسبی از سطح گلوکز سالم در خون آنان کمک می کند.

به گزارش futurity.org پایگاهی اینترنتی که پژوهش های برتر آکادمیک را بازتاب می دهد، فرضیه اساسی این پژوهشگران این است که افراد درگیر در فعالیت های مستلزم درجات بالای تفکر احتمالا انگیزه بیشتری برای ورزش و مقاومت در برابر هوس رژیم های غذایی با چربی و قند بالا داشته باشند و بیشتر به رژیم های غذایی و ورزشی تجویز شده توسط پزشکان پایبند هستند.

براساس نتایج این پژوهش که در (مجله آمریکایی رفتار بهداشتی) منتشر شده، افراد درگیر در فعالیت های فکری سطح بالا حدود 20 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شود.

گروه پژوهشی این دانشگاه از 399 داوطلب که در یک مطالعه روی خانواده های نیوانگلند شرکت کرده بودند، استفاده کرده و از افراد مورد مطالعه چند آزمون روان شناختی و فیزیولوژیک از جمله آزمایش قند خون گرفتند. در این مطالعه از مقیاس آگاهی و توجه MAAS استفاده شد که در آن پرسشنامه ای در 15 ماده برای ارزیابی تمرکز حواس و درجه بندی در یک مقیاس از 1 تا 7 به کار می رود.

این پزوهشگران همچنین داده های دیگر دربردارنده ویژگی های جمعیتی و بهداشتی بالقوه از جمله شاخص توده بدن، سیگار کشیدن، آموزش و پرورش، افسردگی، فشار خون و احساس استرس را مورد کنترل قرار دادند و پس از توجه به عوامل مداخله گر از قبیل سن، جنس، نژاد و قومیت، سابقه خانوادگی دیابت و وضعیت اجتماعی و اقتصادی دوران کودکی دریافتند که افراد با نمرات بالای MAAS (نمرات 6 یا 7) نسبت به افراد با نمرات پایین MAAS (زیر 4) به اندازه 35 درصد بیشتر احتمال دارد که سطح گلوکز کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر داشته باشند.

این پژوهش با پشتیبانی انجمن ملی بهداشت آمریکا صورت گرفت.

منبع: سلامت نیوز

حدس بزنید چاقی سالانه چند قربانی می گیرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ