مواظب دختران کوچک باشید!

jalalvand
عفونت واژن از آن دست بیماری هایی است که خانم ها خیلی ممکن است بارها به آن مبتلا شوند و باعث آزار آن ها شود. بعضی وقت ها حتی فکرش را نمی کنید که توجه نداشتن به چه موضوعات ساده ای می تواند شما را از عفونت واژن نجات دهد.

 اما جالب تر اینکه حتی دختران کوچک شما هم می توانند به این بیماری مبتلا شوند! پس برای اینکه خودتان و دختر دلبندتان را از عفونت واژن مصون کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

وقتی در بهداشت افراط می‌کنید

برخی از میکروارگانیسم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به شکل طبیعی در وا‍ژن همه افراد وجود دارند که این میکروارگانیسم‌ها با بدن انسان هم‌زیستی دارند زمانی‌که بنا بر هر دلیل تعداد این میکروارگانیسم‌ها زیاد شود، فرد دچار عفونت وا‍ژن خواهد شد. یکی از کارهایی که خانم‌ها را می‌تواند مستعد ابتلا به این نوع عفونت کند، استفاده بیش از اندازه و غیر منطقی از دوش‌های وا‍ژینال است. این دوش‌ها می‌توانند در برخی از افراد علاوه بر ایجاد حساسیت و آلرژی ، با افزایش تعداد میکروارگانیسم‌های طبیعی بدن، باعث ابتلا به عفونت وا‍ژن شوند. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به این نوع عفونت شود، استفاده از تامپون‌هاست به همین دلیل نباید از این نوع محصولات استفاده کرد.

عفونتی که تکرار می‌شود

گاهی برخی از میکروارگانیسم‌ها (انگل‌ عامل این نوع عفونت) به شکل طبیعی در بدن خانم‌ها وجود ندارد و از طریق رابطه زناشویی از همسر به فرد منتقل می‌شوند در چنین شرایطی هم باید خانم و هم همسر او تحت درمان قرار بگیرند در غیر این‌صورت مجددا بعد از درمان، عفونت منتقل خواهد شد. و منجر به عفونت واژن می شود.

عوامل دیگر برای ابتلا

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث ابتلا به عفونت وا‍ژن شود بارداری است به همین دلیل خانم‌های باردار باید مرتبا معاینات دوره‌ای خود را انجام بدهند تا در صورت ابتلا به این نوع عفونت درمان شوند. ابتلا به بیماری دیابت می‌تواند خانم‌ها را مستعد ابتلا به عفونت واژن به وی‍ژه عفونت‌های قارچی کند. یکی دیگر از دلایل ابتلا به عفونت واژن استفاده از داروهایی است که برای کاهش ایمنی برای برخی از بیماران به وی‍ژه بیمارانی که پیوند کلیه و کبد انجام داده‌اند، تجویز می‌شود.

کودکان هم مبتلا می‌شوند؟

کودکان دختر هم می‌توانند همانند افرادی که به سن بلوغ رسیده‌اند دچار عفونت وا‍ژن شوند که البته این مسئله در کودکان خیلی کمتر دیده می‌شود. زمانی‌که مادر بهداشت را به خوبی رعایت نکند و پوشک و لباس‌های کودک را در زمان مناسب عوض نکند، این مسئله می‌تواند باعث ابتلای کودک به این عفونت شود که علامت ابتلا به آن در کودکان نیز سوزش و خارش می‌تواند باشد و در صورت مشاهده این مسئله باید کودک را برای درمان نزد پزشک برد تا مشکلات جدی‌تری برای او به وجود نیاید.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: چه چیزی باعث ابتلا به عفونت قارچی واژینال می شود؟

آیا رابطه جنسی هنگام عفونت دستگاه تناسلی زنانه خطرناک است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ