زوج های خوشبخت واقعا چگونه اند؟

jalalvand
برای اینکه زوج خوشبخت باشید باید به چند نکته توجه داشته باشید مطمئن باشید با رعایت نکات زیر رابطه خوبی را رقم بزنید:

توجه به خود: اولین گام برای داشتن رابطه ای سالم با شخصی دیگر در ازدواج، این است که رابطه ای سالم با خودتان داشته باشید. زیرا هرآنچه که در رابطه رخ می دهد اغلب انعکاس چیزی است که در طرفین رابطه اتفاق می افتد. پس برای داشتن رابطه ای شاد باید اول خودتان شاد باشید.

کنار هم بودن در مقابل دیگران: زوجین خوشبخت در کنار هم می ایستند و اجازه نمی دهند دیگران درباره زندگیشان تصمیم بگیرند. آنها هرگز اجازه نمی دهند فردی خارج از رابطه بر روابطشان سایه بیندازند. آنها مشکلاتشان را با هم حل می کنند. هرقدر این مشکلات بزرگ باشد، برای حل آن، کسی به آنها از خودشان نزدیک تر نیست بنابراین آنها هستند که تصمیم می گیرند چه چیزی برای رابطه شان خوب است یا مناسب نیست.

نزدیکی عاطفی درباره همه چیز: زوجین خوشبخت درمورد همه چیز با هم راحت و صمیمی هستند. این معنای واقعی عشق است؛ اینکه طرفین بتوانند با هم درباره نگرانی ها، ترس ها، تردیدها و نیز دغدغه هایشان به راحتی و بدون ترس از پیامدهای آن سخن بگویند.

البته که رابطه جنسی مهم است. در ابتدای ازدواج، طرفین جاذبه جنسی را عشق می پندارند، اما به مرور زمان درمی یابند که رابطه جنسی اگرچه مهم است، همه چیز نیست و احساس امنیت و آرامش چیزی فراتر از صمیمیت جسمانی است.

قبول کردن یکدیگر بدون تلاش برای تغییر دادن هم: عمیق ترین میلی که در طبیعت انسان وجود دارد نیاز به پذیرفته شدن و مورد ستایش قرار گرفتن است گاهی اوقات سعی می کنیم مانند مجسمه سازان رفتار کنیم و طرف مقابلمان را با خیمر مجسمه سازی اشتباه می گیریم. تصور می کنیم که می توانیم به طور مدام دیگران را کنده کاری کنیم تا به تصویر ذهنی ایده آل ما نزدیک شوند. اما این اقدامات همیشه در پایان با ناامیدی همراه است.

چراکه اولا تاثیرات منفی بر فرد مقابل دارد و ثانیا، آدمی سنگ نیست و نمی توان آن را تراشید و شکل داد. به جای ایده های خودپسندانه بهتر است کسی را که دوست می داریم آنگونه که هست بپذیریم. در غیر این صورت با توهمات خود سقوط خواهیم کرد. زوجین موفق، به جای تلاش برای تغییر شریک زندگی خود، او را حمایت و تحسین می کنند.

وقت گذاشتن بی وقفه برای هم: اگر از رابطه خود غفلت کنید، رابطه نیز شما را نادیده می گیرد! برنامه پرمشغله زندگی، ما را اغلب از استراحت و لذت بردن و هم نشینی با یکدیگر باز می دارد. در روابط عاطفی، ملاک اندازه گیری فاصله، کیلومتر نیست، بلکه میزان محبت و عاطفه ای است که بین طرفین رد و بدل می شود.

دو نفر می توانند کنار یکدیگر و در عین حال کیلومترها دور از هم باشند. پس اگر کسی را که دوست دارید نادیده بگیرید باعث ایجاد فاصله می شود. سکوت و فاصله بیشتر از حرف زدن و جر و بحث کردن می تواند منجر به آسیب دیدن رابطه شود. پس برای یکدیگر به اندازه کافی وقت صرف کنید.

هیچ گاه تصور نکنید «فقط همین ده روز تا اتمام پروژه ام نمی توانم برای او وقت بگذارم!» انسان ها را نمی توان مانند ساعت کوک کرد تا فقط در زمان های خاصی به ما نیاز پیدا کنند.

صحبت کردن درباره اهداف و رویاها: زوجین خوشبخت برای خوشحال کردن هم، خود را وقف یکدیگر می کنند. هدف نهایی ای که همواره روی آن تمرکز می کنند خوشحال کردن یکدیگر است، نه آنکه موجب ناراحتی هم شوند. این مسئله خیلی ساده به نظر می رسد، اما در عمل ممکن است بسیار دشوار باشد.

اجتناب از بزرگ نمایی مشکلات: اشتباه رخ می دهد. خطاهای انسانی اجتناب ناپذیر هستند. اما زوجین موفق به دلیل اتفاقی تلخ، کل رابطه را زیر سوال نمی برند. یک راه خوب برای فهمیدن اینکه آیا یک اشتباه ارزش این را دارد که به خاطرش رابطه تان را تلخ کنید، این است که از خود بپرسید: «این اتفاق چندبار ممکن است در سال رخ دهد؟» فراموش نکنید، آب ریخته به جوی باز نمی گردد.

جروبحث نکردن به هنگام خشم: زوجین خوشبخت به هنگام عصبانیت جروبحث نمی کنند. چراکه درحالت خشم، استدلال کردن بی فایده و بی ارزش است. افزون بر آن در هنگام خشم، سخنانی بر زبان فرد جاری می شود که ممکن است بعدا او را پشیمان کند و همچنین باعث دل شکستگی شود. هنگام خشم دهان خود را ببندید. موقعیت را ترک کنید و چند دقیقه ای قدم بزنید تا زمانی که احساس آرامش کنید.

عذرخواهی بدون تاخیر: زوجین خوشبخت پس از هر سوءتفاهم بلافاصله از یکدیگر عذرخواهی می کنند. فارغ از اینکه حق با چه کسی باشد، آنها زمانی که حس می کنند باعث رنجش طرف مقابل شده اند ابراز تاسف می کنند که این معمولا مهم ترین گام است. همه ما اشتباه می کنیم. اما همه ما به طور طبیعی مایل نیستیم به اشتباهاتمان اعتراف کنیم. واقعا مهم نیست که چه چیزی درست است. اگر رابطه برای شما مهم است، عذرخواهی همیشه راهکار صحیحی است.

فضایی ایجاد کنید تا بتوانید حرفتان را صادقانه و آزادانه بیان کنید: اگر رابطه ای شما را طوری بترساند که نتوانید احساسات و عقاید خود را ابراز کنید، آن رابطه نادرست است. زوج های خوشبخت بین خود احساس امنیت به وجود می آورند و به لطف آن می توانند بدون هیچ واهمه ای، از احساسات، مشکلات و ناکامی هایشان با یکدیگر حرف می زنند.

این آرامش خاطر پایه و اساسی را برای زن و مرد فراهم می آورد تا برمبنای آن مشکلات و مسائلی را که موجب ناراحتی آنان می شود با یکدیگر حل و فصل کنند. گاه پیش می آید که فردی با توقعاتی وارد رابطه ای می شود. اما اگر از توانایی برقراری ارتباط و مذاکره برخوردار نباشد، این موضوع منشأ کشمکش و درگیری بر سر قدرت خواهد بود که اغلب رابطه را به تباهی می کشاند.

منبع: www.marcandangel.com و مجله پزشک شهر.

لینک مرتبط: رازهای یک ازدواج موفق

راز یک ازدواج سرشار از شادی و نشاط

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ