بعد از عمل جراحی بینی چطور از کبودی و تورم بکاهیم؟!

jalalvand
کبودی دور چشم بعد از عمل جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که اگر آن ها را ندانیم باید در تمام طول دوران نقاهت خود با کبودی دور چشم ها سر و کله بزنیم. از آنجایی که هدف ما از جراحی بینی زیبایی بوده است، این موضوع ما را خیلی بیشترعذاب می دهد. مخصوصا که به ایام دید بازدید شب عید نزدیک می شویم و این موضوع بیشتر ما را زجر می دهد.

دکتر حامد عباسی جراح و متخصص گوش،حلق و بینی و دارای بورد تخصصی و فعال در زمینه جراحی پلاستیک بینی و صورت بهترین راه خلاص شدن از کبودی و تورم دور چشم را به شما توصیه می کند.

قبل از هر چیز مهمترین عوامل شیوه جراحی و مقدار ظرافت به کار گرفته شده توسط جراح ، جنس و نوع پوست بیمار،استحکام استخوان بینی قبل از عمل بیمار، عدم استفاده از انواع داروهای رقیق کننده خون بیمار و مراقبت های بعد از عمل بینی بیمار است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد داروهای مصرف شده قبل از عمل زیبایی بینی است. در صورت مصرف هر نوع داروی هنگام مشاوره حتما نوع دارو را به پزشک خود اعلام اعلام کنید.

بعد از جراحی بینی

بعد از اتمام عمل جراحی بینی باید از انجام کارهایی مانند: حرف زدن زیاد ، خندیدن زیاد،خوابیدن به پهلو و به شکم ، پایین نگه داشتن سر و برداشتن جسم سنگین پرهیز کنید که دور چشمانتان کبود نشود.

گذاشتن کمپرس سرد در روز اول باید حتما انجام شود و بهتر است تا سه روز اول ادامه یابد تا مطمئن شوید تورم زیاد و کبودی قابل ملاحظه ای به سراغتان نمی آید.

ارتفاع سر را تا می توانید بالا نگه دارید ،این کار کمک زیادی به کاهش سریع تورم می کند.

بعد از برداشتن آتل و گچ بینی، استفاده از کمپرس گرم توصیه می شود، تا تورم و کبودی زودتر برطرف شود.

در صورت وجود کبودی نگران نباشید، این کبودی ها تا دو هفته بعد از عمل برطرف می شوند.

استفاده از روش های سنتی جهت برطرف شدن سریع کبودی ممکن است کمک کننده باشد.

میتوانید روی محل کبودی را با روغن زیتون ماساژ بدهید .

قرار دادن  چای کیسه ای که درون فریزر مانده، در دور چشم  نیز می تواند در مواردی روی کبودی موثر واقع شود. آب کرفس و آناناس هم می تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند، ترکیبی از آناناس به نام قرص آناهیل در بازار ایران وجود دارد که ممکن است باعث کاهش تورم و کبودی بعد از عمل شود.

استفاده از ماسک خیار و ماسک عسل و زرد چوبه در اطراف چشم در تجربه بعضی از بیماران مؤثر بوده است .

بیشتراین روش های سنتی بر اساس تجربه بیماران به دست آمده و نه تحقیقات علمی قابل استناد.ذکر آنها لزوماً به این معنی نیست که برای همه بیماران مؤثر هستند.

منبع: بینی کلینیک www.biniclinic.com

لینک مرتبط: اصول مراقبت های عمل جراحی زیبایی بینی یا راینوپلاستی چیست؟

دکتر خشایار احمدی: واقع‌بینانه به سمت عمل جراحی بینی بروید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ