باید و نباید گردن درد در خانه تکانی نوروز!

jalalvand
گردن درد یکی از مشکلات شایع است که عدم توجه به آن حسابی دردسرساز می‌شود. مخصوصا اگر این موضوع در روزهای تعطیلات نوروز باشد. پس بهتر است در این چند روز آخر سال مراقب باشید تا با خانه تکانی یهویی خود را از پای نیاندازید! برای پیشگیری و درمان گردن درد باید به یکسری نکات توجه وی‍ژه داشته باشید که در مطلب زیر برای شما آورده ایم.

* برای تشخیص علت گردن درد، همیشه نباید ام.آر.آی انجام داد و گاهی با یک معاینه ساده و شرح حال از بیمار، می‌توان علت گردن درد را تشخیص داد.

*ام. آر. آی باید همیشه با نوار عصب و عضله انجام شود تا بتوان تشخیص درستی داشت.

*اگر در مفاصل گردن، صدا وجود داشته باشد ولی  باعث درد یا مشکلات دیگر نشود، نباید به پزشک مراجعه کرد.

*گردن نباید برای چند ساعت طولانی به حالت خم قرار بگیرد، انجام این کار در بلند مدت می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند.

*توالت ایرانی می‌تواند به ستون فقرات حتی گردن فشار وارد کند به همین دلیل افراد تا جای ممکن باید از توالت فرنگی استفاده کنند.

*برخی از افراد بعد از چند جلسه فیزیوتراپی و احساس بهبود، ادامه درمان را قطع می‌کنند، درمان نباید بدون اجازه فیزیوتراپیست نیمه کاره رها شود.

*افرادی که می‌خواهند دچار گردن درد نشوند نباید به شکم بخوابند چون خوابیدن به شکم فشار زیادی را به ستون فقرات وارد می‌کند.

*افراد چاق بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به دردهای عضلانی – اسکلتی هستند که گردن درد از این امر مستثنا نیست. این دسته از افراد باید برای کاهش وزن خود اقدام کنند و از متخصص تغذیه کمک بگیرند.

*افراد در زمان گردن درد باید از پزشک متخصص ارتوپد یا فیزیوتراپیست مشورت بگیرند و از انجام هر نوع خود درمانی باید بپرهیزند چون خود درمانی می‌تواند مشکلات فرد را تشدید کند.

*هنگام گردن درد نباید بدون مشورت با پزشک متخصص ارتوپد یا فیزیوتراپیست از مسکن‌ها استفاده کرد چون مسکن‌ها تنها باعث سرکوب درد می‌شوند و در درمان گردن درد هیچ نقشی ندارند.

*استفاده از پمادها و داروهای موضعی بدون نظر پزشک یا متخصص فیزیوتراپیست نباید باشد.

*هنگام درد گردن نباید روی آن به صورت خودسرانه یخ یا آب گرم گذاشت و تا زمانی‌که علت گردن درد مشخص نشده است انجام چنین کارهایی نادرست محسوب می‌شود.

*بدون آمادگی بدنی نباید کارهایی را که به ستون فقرات و گردن فشار وارد می‌کند را انجام داد.

*ورزش‌هایی که به گردن فشار وارد می‌کند را نباید انجام داد.

*قبل از ورزش باید حتما نرمش‌های خاصی را انجام داد تا به بدن به وی‍ژه گردن آسیب وارد نشود.

*برخی از افراد عادت دارند بدون بالش می‌خوابند انجام این کار می‌تواند فشار زیادی را به ستون فقرات به ویژه گردن وارد کند به همین دلیل باید حتما از بالش استفاده شود.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: درمان گردن‌ درد با بازتاب بصری اصلاح‌شده

4 روز پیش با یک شوک عصبی دچار گردن درد شدم و بعد از آن روز این گردن درد ادامه دارد و علاوه بر آن با سرگیجه سیاه رفتن چشم و گاهی تیر کشیدن سمت راست سرم همراه شده است اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ