افزایش خطر ابتلا به ام اس در دختران دارای اضافه وزن شدید

maryam01
گرچه ام‌اس یک بیماری نادر است اما به نظر می‌رسد دختران دارای اضافه وزن بیشتر دچار این بیماری می‌شوند.

گرچه ام‌اس یک بیماری نادر است اما به نظر می‌رسد دختران دارای اضافه وزن بیشتر دچار این بیماری می‌شوند، به طوری که احتمال ابتلا به این بیماری عصب‌شناختی (یا نوع پیش‌زمینه‌ی آن سندرم CI) در دختران دارای اضافه وزن شدید حدوداً چهار برابر است. این‌ نتیجه‌ی یک پژوهش جدید است که محققان آن به والدین اکیداً توصیه می‌کنند در صورتی که کودکان آن‌ها دارای اضافه وزن شدید و علائمی مانند کرختی یا مورمور شدن هستند حتماً با پزشک مشورت نمایند.
فلج‌ چندگانه نوعی بیماری مرتبط با سیستم عصبی مرکزی است که در آن صدمات وارده به فیبرهای عصبی مغز و ستون فقرات سیگنال‌ها مختلف از جمله کنترل عضلات را با مشکل مواجه می‌سازند.
محققان داده‌های به دست آمده در یک تحقیق دیگر که شامل نزدیک به یک میلیون کودک بود را تحلیل نمودند. آن‌ها ۷۵ کودک و نوجوان دارای ام‌اس یا سی‌اس‌آی را که بین ۲ الی ۱۸ سال داشتند را شناسایی کردند. شاخص توده بدنی (BMI) کودکان پیش از بروز علائم بیماری اندازه گیری شده بود.
تیم تحقیق کودکان دارای ام‌اس یا سی‌اس‌آی را با بیش از ۹۱۳ هزار کودکی که به این بیماری‌ دچار نبودند مقایسه کردند. سپس داده‌ها بر اساس ۴ رده‌ی وزنی دسته بندی شدند: وزن نرمال، اضافه وزن، اضافه وزن متوسط و اضافه وزن شدید.
حدوداً ۵۱1 درصد کودکان دچار ام‌اس اضافه وزن داشتند، در مقایسه کمتر از ۳۷ درصد آن‌ها به این بیماری دچار نبودند. تحلیل داده‌ها مشخص نمود نسبت به کودکان دارای وزن طبیعی، احتمال ایجاد در دختران دارای اضافه وزن ۱.۵ و در دختران دارای اضافه وزن متوسط ۱.۸ برابر بیشتر است. ریسک دچار شدن به ام‌اس در مورد دختران دارای اضافه وزن شدید ۴ برابر است.
(منبع: NHS)

درمان خانگی اضافه وزن با برگ‌ نعناع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ