۷ روش کاهش وزن برای افراد بالای ۶۰ سال-قسمت دوم

مهرناز زاوه
در شرایطی که رسیدن به وزن متعادل در سنین ۶۰ سالگی درست به مانند سنین ۲۰ سالگی امری شدنی است، اما شاید این فرایند کمی طولانی‌تر باشد.

در ادامه‌ی قسمت اول به روش‌هایی برای کاهش وزن اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند بتوانید رژیم غذایی خوبی داشته باشید، اضافه وزن‌تان را کاهش دهید و در سنین ۶۰ و ۷۰ سالگی سالم‌تر زندگی کنید.
روش ۴: خوردن پروتئین
اگر دنبال فرصتی هستید که پروتئین کم چرب مصرف کنید، حالا وقتش رسیده است. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مسن به پروتئین بیشتری نیاز دارند. محققان در آخرین تحقیقات خود دریافته‌اند افزایش مصرف پروتئین به افراد مسن در روند ساختن عضلات کمک می‌کند. بهتر است در این سن روزانه ۳۰ گرم پروتئین مصرف کرده و اگر دوست دارید بیشتر از این میزان هم مصرف کنید بهتر است از غذاهای سرشار از کربوهیدرات استفاده کنید. پروتئین به میزان کافی نه تنها باعث پشتیبانی و تقویت رشد و ترمیم عضلات می‌شود بلکه نسبت به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها خاصیت اشباع کنندگی بیشتری دارد و به شما کمک می‌کند کمتر به سراغ اسنک‌های ناسالم بروید.
روش ۵: صبور باشید
در شرایطی که رسیدن به وزن متعادل در سنین ۶۰ سالگی درست به مانند سنین ۲۰ سالگی امری شدنی است، اما شاید این فرایند کمی طولانی‌تر باشد. شاید نتوانید مانند دوران جوانی خود آنطور که باید و شاید در تمرینات و نرمش‌ها به خود فشار وارد کنید و این باعث شود که کالری کمتری بسوزانید. یا شاید مثل قبل قوی نباشید و این باعث شود بخواهید وزنه‌های سبک‌تری بزنید. به جای آنکه به ناتوانی و ضعف احتمالی بدن‌تان توجه کنید، سعی کنید تمرکز خود را روی رفتارهای سالم و درست بگذارید تا بتوانید به هدفتان برسید. اگر رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی مرتبی داشته باشید، وزنتان به مرور به میزان متعادل خود خواهد رسید.
روش ۶: خودتان را کش دهید
هرچقدر انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید، بیشتر قادر خواهید بود از فعالیت‌های فیزیکی که انجام می‌دهید لذت ببرید و احتمال آنکه آسیب ببینید خیلی کمتر خواهد شد. در سنین بالای ۶۰ سال، میزان فعالیت‌تان کمتر شده و با توجه به شیوه زندگی و افزایش دردها، میزان انعطاف پذیری‌تان هم افت خواهد کرد. سعی کنید در کلاس ‌های یوگا شرکت کرده و یا حتی چند حرکت کششی ساده به نرمش‌های روزانه تان اضافه کنید، خصوصا بعد از یک پیاده روی یا برای گرم کردن عضلات.
روش ۷: نگرش‌تان را عوض کنید
اگر جملاتی نظیر «افزایش وزن بخشی از فرآیند سالخوردگی است» و یا «اکثر هم سن و سالان من اضافه وزن دارند» را از اطرافیان زیاد می‌شنوید، وقتش است که شعار جدیدی برای خود پیدا کنید. سعی کنید از گرایش به سمت طرز فکری که مانع از کاهش وزن در شما می‌شود پرهیز کنید. تلاش کنید افراد هم و سن و سال خودتان را پیدا کنید که طرز فکری شبیه شما دارند و دوست دارند به تناسب اندام برسند و آن مسیر را ادامه دهند، به این شکل بیشتر و بهتر می‌‌توانید تحت حمایت این افراد باشید. حتی می‌توانید یک گروه پیاده‌روی هم پیدا کنید و یا با چند تن از دوستانتان صحبت کنید تا برای انجام ورزش‌های ایروبیک آبی در استخر محل با هم قرار بگذارید. به خاطر داشته باشید که تمام چیزی که مانع از رسیدن ما به هدف کاهش وزن می‌شود دلایل روانشناختی است.
منبع: prevention

چهار مانع مهم کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ