مناسب‌ترین تمرینات لاغری برای فرم اندام شما-قسمت دوم

مهرناز زاوه
پیاده روی، دوی آهسته و دوچرخه سواری از جمله ورزش‌های مناسب برای بدن‌های مثلث شکل هستند.

در ادامه‌ی قسمت اول با تمرینات ورزشی متناسب با فرم اندامتان آشنا می‌شوید.
اندام مثلث شکل
این افراد در قسمت بالاتنه و دور کمر لاغرند؛ اما پایین تنه عریضی دارند.
بهترین تمرینات قلبی عروقی: پیاده روی، دوی آهسته و دوچرخه سواری از جمله ورزش‌های مناسب برای بدن‌های مثلث شکل هستند. بیلی توصیه می‌کند که ۵ یا ۶ بار در هفته به مدت ۴۵ دقیقه به انجام این تمرینات بپردازید. تمرینات کم‌فشار مناسب‌ترند، چون نیروی کمتری به زانو، لگن و مچ پا وارد می‌سازند که معمولا به علت تحمل فشار ناشی از وزن، در معرض آسیب دیدگی قرار دارند.
بهترین تمرینات قدرتی: با وجود اینکه انجام تمرینات پایین تنه مانند اسکات و پرس ساق پا از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما افرادی که اندام مثلث شکل دارند بیشتر به تقویت بالاتنه خود می‌پردازند تا اینکه بخواهند بین بالاتنه و پایین تنه تناسب ایجاد کنند. توصیه بیلی این است: از وزنه‌هایی با وزن متوسط استفاده کنید و تمرین خود را با ست‌های ۱۰ یا ۱۵ تایی انجام دهید. تمرین منظم کمک می‌کند که به تدریج وزن بالاتنه خود را افزایش دهید و به تناسب برسید. در این شرایط می‌توانید تدریجا تعداد ست‌ها را کاهش دهید. با پیروی از یک برنامه دقیق می‌توانید در مدت کوتاهی بین بالاتنه و پایین تنه خود تناسب ایجاد کنید و فرم متقارن‌تری داشته باشید.
اندام به شکل خط کش 
افرادی که اندامی به شکل خط کش دارند، باید بیشتر به انجام تمرینات قدرتی بپردازند تا منحنی‌های عضلانی خود را تقویت کنند.
بهترین تمرینات قلبی عروقی: انجام دو تا سه بار در هفته تمرینات قلبی به مدت ۲۰ دقیقه تمام آن چیزی است که این افراد به آن احتیاج دارند. آنها به دنبال این هستند که با تقویت بافت‌های عضلانی خود به تناسب اندام برسند. تمرینات قلبی به این افراد کمک می‌کند که چربی‌های اضافی‌شان را بسوزانند، بدون آنکه خللی در روند تقویت عضلانی پدید آید. پیاده روی، دوی آهسته، دوچرخه سواری، طناب زدن و شنا به این افراد اکیدا توصیه می‌شود.
بهترین تمرینات قدرتی: این افراد باید چهار تا پنج بار در هر هفته به تمرینات قدرتی بپردازند تا منحنی‌های عضلانی بدن‌شان را تقویت کنند. بیلی معتقد است که حرکت پلانک ساده و پلانک به پهلو تاثیر بسزایی دارد. شنا با دست‌های نزدیک به هم نیز به سفت شدن عضلات کمر کمک کرده و از ایجاد فرم ساعت شنی جلوگیری می‌کند. فشار ناشی از شنا باعث تقویت عضلات دو سر و سه سر شده و شکم را سفت می‌کند. به علاوه، باعث می‌شود که عضلات داخل ران نیز مقاوم‌تر شوند. حرکت اسکات نیز به تقویت پشت ران کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از پرس دمبل برای بهبود فرم سر شانه‌هایتان استفاده کنید.
اندام به شکل مثلث برعکس
این افراد دور کمر کوچکی دارند، اما پهنای سینه و شانه‌هایشان زیاد است.
بهترین تمرینات قلبی عروقی: این افراد اندام ورزشکاری دارند و چربی زیادی در بدن ندارند. بنابراین، دو تا سه بار تمرین در هفته به مدت ۲۰ دقیقه، تمام آن چیزی است که بدان احتیاج دارند. تمرینات تقویت کننده پا برای این افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است، چون باعث بهبود و تقویت عضلات شده و فرم بدن را متقارن می‌سازد.
بهترین تمرینات قدرتی: این افراد برای تقویت پایین تنه باید به وزنه زدن و تحمل فشار بپردازند. این در حالی است که تمرینات بالاتنه بیشتر بر افزایش انعطاف‌پذیری متمرکزند. یکی از اشکالاتی که به این فرم نسبت داده می‌شود این است که این افراد انعطاف‌پذیری زیادی ندارند و خشک به نظر می‌رسند. بکارگیری وزنه‌های سبک برای حرکات بالاتنه و وزنه‌های سنگین برای حرکات پایین تنه یک برنامه ایده‌آل است. این افراد می‌بایست سه یا چهار بار در هفته تمرین منظم داشته باشند.
منبع: youbeauty

انجام زیاد تمرینات ورزشی به چه مشکلاتی می‌انجامد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ