۴ روش برای برق انداختن ماهی‌تابه‌های قدیمی و رنگ و رو رفته

مهرناز زاوه
چسبیدن ورق‌های شیرینی همراه با لایه‌ای روغن و چربی به ماهی‌تابه یا مثلا ظروف چینی که مدت‌هاست تمیز یا شسته نشده‌اند باعث می‌شود که دیگر حتی نتوانید رنگ آنها را تشخیص دهید.

هر کسی حداقل یکی از آنها دارد. همانطور که می‌دانید چسبیدن ورق‌های شیرینی همراه با لایه‌ای روغن و چربی به ماهی‌تابه یا مثلا ظروف چینی که مدت‌هاست تمیز یا شسته نشده‌اند باعث می‌شود که دیگر حتی نتوانید رنگ آنها را تشخیص دهید. مسئله این است که در اکثر موارد نمی‌توانید آنها را به خوبی تمیز کنید. در اینجا به روش‌هایی اشاره می‌کنیم تا بتوانید دوباره ظروف و ماهی‌تابه‌‌هایتان را درخشان و براق کنید.
سینی فرتان را برق بیندازید
-آیا تکه‌های شیرینی‌هایی که پخته‌اید به سینی قدیمی فرتان چسبیده‌اند؟ برای جلا دادن آن، کمی جوش شیرین، پروکسید هیدروژن و زمان کافی است تا آن را به شکل روز اول درآورد.
روغن و چربی‌زدایی از ظروف شیشه‌ای
-باز هم جوش شیرین. وقتی لایه‌ای از چربی روی ظروف شیشه‌ایتان به جا مانده است، تمام آنچه که نیاز دارید کمی جوش شیرین، یک صابون کوچک، فویل آلومینیومی و یک مسواک کهنه است. با استفاده از این روش و شستن ظروف به کمک مسواک با این محلول دوباره آنها را جلا دهید.
تمیز کردن ماهی تابه
برای آنکه ماهی تابه‌های چدنی قدیمی‌تان کمی بیشتر برایتان کار کرده و تازه‌تر به نظر بیاید، به سه چیز احتیاج دارید: سیب زمینی، نمک دانه درشت و کمی روغن. با این ترکیب می‌توانید دوباره ماهی‌تابه‌هایتان را براق کنید.
استفاده از صابون
همانطور که می‌دانید هرگز نباید صابون را روی ماهی‌تابه چدنی بکشید، اما برای ماهی‌تابه‌ای که رنگ و رویش رفته و پوسیده شده است، استفاده از صابون لازم است. هر چند کار دشواری در پیش دارید اما ارزشش را دارد.
منبع: prevention 

آیا فکر می‌کنید آشپزخانه شما تمیز است؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ