راه های مراقبت از ناخن

a.mahammadi
برای مراقبت از ناخن ها مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها حائز اهمیت است.
دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: ناخن ها درواقع یک نوع پروتئین فشرده می‌باشند و جنس آنها شبیه لایه‌های شاخه ای پوست است، برخلاف تصور عام که فکر می‌کنند ناخن‌ها از جنس استخوان می‌باشند و کلسیم مصرف می‌کنند، توجه به این نکته حائز اهمیت است که بین کلسیم و ناخن‌ها هیچ ارتباطی وجود ندارد.
وی ادامه داد: هر عاملی که باعث آسیب به پوست می‌شود،‌برای ناخن‌ها هم یک فاکتور مناسب محسوب نمی‌شود از جمله این عوامل آسیب زا می‌توان به آفتاب،‌ تماس زیاد با آب،‌ صابون، مواد شوینده و در معرض گرما یا سرمای شدید قرار گرفتن را اشاره کرد. 
صداقت پیشه بیان کرد:برای مراقبت و محافظت از ناخن‌ها دفعات استفاده از مواد شوینده،‌صابون ، مواد محرک پوست و ناخن و شست و شو کم باشد یا افراد در این مواقع از دستکش بهره ببرند. همچنین مرطوب نگه داشتن ناخن و پوست اطراف آن برای داشتن ناخن‌هایی سالم بسیار حائز اهمیت است. 
صداقت پیشه خاطر نشان کرد: مواد غذایی نقش به سزایی در محافظت از ناخن‌ها دارند در این زمینه می‌توان به پروتئین‌ها اشاره کرد که مهمترین ماده‌ی مورد نیاز برای ناخن‌ها می‌باشند که در گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات یافت می‌شوند به علاوه مصرف آهن، ویتامین‌ها، آب کافی باعث تقویت ناخن‌ها می‌شود و در پایان توصیه کرد: همواره ناخن های خودتان را مرطوب نگه دارید چون خشک شدن ناخن باعث شکنندگی آنها می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

توصیه هایی برای ناخن های محکم و زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ