سیگاری‌ها سخت‌تر کار پیدا می‌کنند و دستمزد کمتری می‌گیرند

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد که سیگار کشیدن علاوه بر تأثیرات منفی بر قلب و ریه‌هایتان، عوارض دیگری هم به دنبال دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیگار کشیدن علاوه بر تأثیرات منفی بر قلب و ریه‌هایتان، عوارض دیگری هم به دنبال دارد. محققان می‌گویند دوران بیکاری افراد سیگاری طولانی‌تر بوده  و میزان درآمد آنها از افراد غیرسیگاری کمتر است. آنها توانسته‌اند ارتباط بین سیگار کشیدن و بیکاری را در تحقیقاتی که در گذشته انجام شده کشف کنند. برای مثال طی تحقیقی در سال ۲۰۱۲ مشخص شد احتمال سیگاری بودن افراد بیکار نسبت به افرادی که سر کار می‌روند دو برابر بیشتر است. با این حال، هرگز مشخص نشده که آیا این ارتباط، ارتباطی سببی است یا وابسته – یعنی آیا سیگار کشیدن زمینه را برای بیکاری فراهم می‌کند یا آنکه احتمال سیگاری شدن افراد بیکار به خاطر استرس بیشتر است.
محققان در این زمینه، ۱۳۱ فرد سیگاری بیکار و ۱۲۰ فرد غیرسیگاری بیکار را در آغاز یک تحقیق، در ماه ششم و پایان ماه دوازدهم مورد بررسی قرار دادند. آنها از یک تست تنفس برای سنجش میزان مونوکسید کربن استفاده کردند تا ببینند شرکت کنندگان به طور روزانه سیگار می‌کشند یا در کل سیگار نمی‌کشند. در پایان سال، تنها ۲۷ درصد از افراد سیگاری در مقایسه با ۵۶ درصد از افراد غیرسیگاری کار پیدا کردند. به علاوه افراد سیگاری حدود ۵ دلار کمتر از افراد غیرسیگاری به ازای هر یک ساعت درآمد داشتند.
دهه‌هاست که عوارض منفی سیگار کشیدن بر روی سلامت از جمله خستگی و سرفه تا عوارض طولانی مدت مانند سرطان ریه، بیماری قلبی و برونشیت مزمن تثبیت شده است. اما این تحقیق دیدگاه جدیدی نسبت به آسیب‌های مالی ناشی از سیگار کشیدن با توجه به موفقیت در کاریابی مجدد و دستمزدهای کمتر به ما نشان داد.
منبع: thehealthsite

دلایل واقعی مضر بودن سیگار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ