چگونه رگ‌های عنکبوتی صورت را بپوشانیم؟

مهرناز زاوه
رگ‌های عنکبوتی به علل مختلفی از جمله وراثت، پیری، اختلالات هورمونی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید پدید می‌آیند. آنها خطری ندارند، اما می‌توانند اعتماد به نفس شما را مخدوش کنند، مخصوصا اگر بر سطح صورت ظاهر شوند.

رگ‌های عنکبوتی عروق قرمز یا گاها آبی رنگی هستند که در سطح پوست صورت و پاها ظاهر می‌شوند. این رگ‌ها به علل مختلفی از جمله وراثت، پیری، اختلالات هورمونی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید پدید می‌آیند. آنها خطری ندارند، اما می‌توانند اعتماد به نفس شما را مخدوش کنند، مخصوصا اگر بر سطح صورت ظاهر شوند. شما می‌توانید از راه‌های گوناگون برای مخفی کردن رگ‌های عنکبوتی صورت استفاده کنید تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یابید.
چیزهایی که نیاز دارید:
فونداسیون آرایشی
پوشاننده صورت
پودر شفاف کننده
مرطوب کننده بدون چربی
اسفنج آرایشی
یک فونداسیون آرایشی خوب با ضخامت، قوام و کیفیت مناسب بخرید که زیاد رقیق نباشد. فونداسیون‌های رقیق و نازک معمولا قادر به پوشاندن تمام معایب صورت نیستند. یک فونداسیون تا زمانی موثر خواهد بود که ضخیم باشد، اما یک کرم آرایشی پایداری بیشتری دارد. 
اگر احساس می‌کنید صورتتان رنگ مشخصی ندارد یا بخش عمده‌ای از آن به پوشش نیاز دارد، بهتر است از یک پوشاننده مناسب برای مخفی کردن رگ‌های عنکبوتی صورت استفاده کنید. پوشاننده صورت باید ۱ تا ۲ درجه روشن‌تر از آرایش پایه صورت باشد.
قبل از شروع کار صورتتان را بشویید تا تمیز باشد. سپس، به آرامی آن را خشک کنید. همچنین می‌توانید از مرطوب کننده‌های غیرروغنی استفاده کنید تا خطوط ریز صورتتان برطرف شوند. مقدار مرطوب کننده مصرفی به نوع پوست شما بستگی دارد. پس از استفاده، یک تا دو دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شود.
برای استفاده از پوشاننده بهتر است آن را به طور مستقیم روی رگ‌های عنکبوتی بمالید و آن را با نوک انگشتان خود پخش کنید. سپس آرایش پایه خود را با استفاده از دست یا یک اسفنج آرایشی روی صورت پیاده کنید. برای این کار، از حرکات رو به بالا استفاده کنید. کل صورتتان را با فونداسیون بپوشانید. اگر از آرایش پایه زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است کمی مرطوب کننده بزنید تا طبیعی‌تر جلوه کنید.
اگر رگ‌های عنکبوتی دائما شما را به دردسر می‌اندازند، بهتر است به فکر یک راه حل دائمی باشید. روش‌های درمانی غیرتهاجمی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای درمان رگ‌های عنکبوتی استفاده کنید. به عنوان مثال، لیزردرمانی یک عمل بدون درد است که در عرض چند دقیقه در مطب متخصص پوست انجام می‌گیرد. بهتر است پیش از عمل با یک متخصص پوست مشورت کنید تا یک راه حل مناسب برایتان پیدا کند.
رگ‌های عنکبوتی یک نسخه کوچک‌تر از واریس هستند که به دلیل کند شدن گردش خون یا پارگی قسمتی از عروق پدید می‌آیند و باعث می‌شوند که خون زیر پوست انباشته شود. رگ‌های ساق پا بیش از سایر عروق درگیر این عارضه می‌شوند، چون ایستادن و راه رفتن زیاد به عروق پا فشار وارد می‌کند.
جلوگیری
رگ‌های عنکبوتی در هر سنی بروز پیدا می‌کنند، اما بیشتر زنان را در سال‌های باروری و سنین بالاتر درگیر می‌کند. علت بروز این عارضه ژنتیکی است. پیشگیری از مشکلات وریدی ساده‌تر از درمان است. بهتر است از ایستادن طولانی مدت در یک مکان ثابت اجتناب کنید، چون این امر یکی از عوامل موثر در بروز رگ‌های عنکبوتی است. اگر کارتان طوری است که باید روی پایتان بایستید، بهتر است هر چند دقیقه یک بار کمی قدم بزنید یا عضلات پایتان را کش بیاورید.
علائم
رگ‌های عنکبوتی در اندازه‌های مختلفی پدید می‌آیند اما اغلب شبیه تار عنکبوت هستند. آنها در سطح پوست ظاهر شده و معمولا قرمز یا آبی رنگ هستند. رگ‌های عنکبوتی در نواحی ران، مچ و ساق پا شایع‌تر هستند و گاهی روی صورت ظاهر می‌شوند. آنها اغلب هیچ علامت مشخصی ندارند.
درمان
شما می‌توانید از چند داروی خانگی برای درمان رگ‌های عنکبوتی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از نارون کوهی استفاده کنید و این گیاه را به طور مستقیم بر سطح پوست خود بکشید و مالش دهید. با این کار، رگ‌ها در عرض چند هفته ناپدید می‌شوند. اگر به نارون آلرژی دارید، از این گیاه استفاده نکنید.
همچنین می‌توانید از کرم‌های ویتامین K برای درمان نواحی آسیب‌دیده استفاده کنید. ویتامین K باعث انعقاد خون در ناحیه مورد نظر شده و رگ‌های عنکبوتی را التیام می‌بخشد. آب زغال اخته نیز که در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شوند، باعث تشکیل مویرگ‌های جدید در زیر سطح پوست شده و دیواره مویرگ‌های آسیب‌دیده را تقویت می‌کند. جینگو بیلوبا هم نقش بسزایی در رفع رگ‌های عنکبوتی دارد. این گیاه باعث افزایش سطح اکسیژن و گردش خون در بافت‌ها می‌شود.
منبع: ehow

با لکه‌های پوستی چگونه مقابله کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ