دستورالعمل چند اسموتی فوق العاده‌ی بهاری

مهرناز زاوه
یکی از بهترین چیزهایی که در بهار، حال و هوایی سرشار از انرژی به همراه خواهد داشت، نوشیدن اسموتی‌های میوه‌هایی سرشار از فیبر و خواص مغذی است.

هوا بوی بهار دارد و این یعنی فصل میوه‌ها و سبزیجات تازه که در سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها پر است. یکی از بهترین چیزهایی که در بهار، حال و هوایی سرشار از انرژی به همراه خواهد داشت، نوشیدن اسموتی‌های میوه‌هایی سرشار از فیبر و خواص مغذی است. راز قضیه در این است که میوه‌ی اسموتی خود را با پودر نگهدارنده‌ای در قالب پروتئین مانند شیر، ماست، پنیر کاتیج یا پودر پروتئین همراه با چربی سالم مانند آجیل، کره‌ی بادام زمینی و آووکادو درست کنید. در اینجا به چند دستورالعمل ساده برای درست کردن برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
اسموتی رنگین کمان بهاری
فصل، فصل انواع میوه‌های توت مانند و بی‌هسته است. در این اسموتی، کیوی و آووکادو در کف ظرف قرار داده می‌شوند، بعد توت فرنگی یا تمشک‌های سیاه روی آنها قرار می‌گیرند و در انتها، روی همه‌ی آنها انبه گذاشته می‌شود که با رنگ خود، حال و هوای دیگری به اسموتی می‌دهد.
اسموتی آتشفشان انبه، موز و توت فرنگی
در کف این اسموتی خوشمزه، موز یخ زده قرار می‌گیرد و بعد روی آن توت فرنگی و ترکیب انبه و موز را می ریزید. برای آنکه طرح و رنگ آنها کمی حالت رگه‌دار پیدا کند می‌توانید با نیِ خود آنها را هم بزنید.
اسموتی سبزیجات با زنجبیل و خامه
آووکادو، این الهه‌ی سبزیجات و اسفناج می‌توانند بخش اصلی این اسموتی مغذی با خامه را تشکیل بدهند، دانه‌های کنجد و خرما هم به آن طعم و رنگ فوق العاده‌ای خواهد بخشید.
اسموتی آناناس لاغر
عادت کرده‌اید میوه‌های استوایی مختلف را دور تا دور در سوپرمارکت ببینید. به خاطر داشته باشید که آناناس جزو میوه‌هایی است که بسیار شیرین بوده و در ماه فروردین و اردیبهشت بسیار می‌چسبد. یک اسکوپ ماست یونانی در اسموتی آناناس حاوی میزان زیادی پروتئین و کالری کمی خواهد بود.
منبع: shape

۱۰ اسموتی خوشمزه برای داشتن پوستی زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ