۸ کاری که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود-قسمت دوم

مهرناز زاوه
یکی از بهترین مزایای قهوه این است که باعث ثبات سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. این مزیت به آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه مرتبط است.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با نحوه بهره‌گیری از مزایای قهوه آشنا می‌کنیم. کافی است از این اشتباهات رایج خودداری کنید.
۵. قهوه بو‌داده روشن‌تری می‌نوشید تا کافئین کمتری مصرف کنید
دوست نداریم تصور شما را بر هم بزنیم، اما این کاری که انجام می‌دهید دقیقا نتیجه عکس دارد. در واقع، یک فنجان قهوه بو‌داده با رنگ روشن‌تر کافئین بیشتری به شما می‌رساند. بنابراین، هر‌قدر قهوه را بیشتر بو بدهید، کافئین کمتری می‌گیرید. اگر به کافئین حساس هستید، بهتر است قهوه بو‌داده فرانسوی را انتخاب کنید.
۶. زیاد قهوه می‌نوشید
هیچ چیزی زیادش خوب نیست. به طور کلی، مزایای سلامتی قهوه از فنجان پنجم یا هشتم به بعد کاهش می‌یابد. نوشیدن قهوه بیش از اندازه نه تنهایی مزیتی ندارد، بلکه برای افرادی که مشکل فشار خون بالا، دیابت، اضطراب و بیماری ریفلاکس معده به مری دارند خطرناک است.
۷. فنجان قهوه‌تان را خیلی شیرین می‌کنید
یکی از بهترین مزایای قهوه این است که باعث ثبات سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. این مزیت به آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه مرتبط است. شیرین کردن قهوه خوب است، اما تبدیل قهوه به یک دسر کار خوبی نیست. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف متعادل شکر به همراه قهوه خللی در کاهش خطر ابتلا به دیابت ایجاد نمی‌کند. در واقع، مقدار مصرف شکر اهمیت زیادی دارد.
۸. نوشیدن یک فنجان قهوه برای شما خیلی زمان می‌برد
شاید برای شما هم پیش آمده باشد؛ یک فنجان قهوه می‌ریزید، چند جرعه می‌نوشید و آن را در گوشه‌ای رها می‌کنید و پس از مدتی فراموش می‌کنید فنجان را کجا گذاشته بودید. این کار باعث افزایش سطح اسیدیته قهوه می‌شود. این مسئله خطر چندانی ندارد، اما اسید اضافی ممکن است باعث خطر ابتلا به سوزش سر دل و سوء هاضمه شود و به مینای دندان آسیب بزند.
منبع: sportsnutrition

تاثیر نوشیدن قهوه در دوران بارداری بر ضریب هوشی کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ