چگونه از بروز مجدد تاول جلوگیری کنیم؟

مهرناز زاوه
متخصصان توصیه می‌کنند مناطقی را که در معرض تاول قرار دارند هر زمان پیش از دویدن یا قدم زدن با چسب زخم‌های ضدحساسیت بپوشانید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد با استفاده از نوار چسب می‌توانید از پیشرفت و بدتر شدن تاول‌های دردناک جلوگیری کنید. در این تحقیق محققان دریافتند که پوشاندن بخش‌هایی از پاهای قهرمانان دوی فراماراتن با نوار چسب‌های کاغذی جراحی –‌که در هر داروخانه‌ای پیدا می‌شود‌– پیش از شروع مسابقه می‌تواند تا ۴۰ درصد مانع از تشدید وضعیت تاول‌ها شود. در واقع، تنها ۲۳ درصد از دوندگان تاولشان در زیر نوارچسب بدتر شد این در شرایطی است که این رقم در دوندگانی که به مناطق مربوطه چسب نمی‌زنند حدود ۶۳ درصد است.
این تاول‌ها زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های پوستی شما به خاطر سایش با جسمی دیگر مثل کفش که به آنها مالیده می‌شود٬ دچار آسیب شده و از هم باز می‌شوند. اما سطح چرب و نرم چسب زخم‌های ضدحساسیت باعث کاهش این ساییدگی شده و از طرفی میزان التهاب پوست زیر آن را کم می‌کند.
در شرایطی که این تحقیق به طور ویژه بر روی دوندگان دوی فراماراتن انجام گرفت اما می‌توان نتایج آن را درباره‌ی هر کسی که تاول‌هایش وخیم می‌شود به کار برد، چه به خاطر چند مایل دویدن و چه به دلیل پوشیدن یک جفت کفش تازه.
متخصصان توصیه می‌کنند مناطقی را که در معرض تاول قرار دارند هر زمان پیش از دویدن یا قدم زدن با چسب زخم‌های ضدحساسیت بپوشانید. زمانی هم که کفش تازه می‌خرید این کار را انجام دهید و زمانی که دیگر احساس مطلوبی داشتید آنها را بکنید. اگر نمی‌دانید که دقیقا در کجا تاول رخ می‌دهد سعی کنید نوار چسب زخم را روی انگشتان، پاشنه پا٬ انحنای روی پا یا کف آن بزنید.
منبع: thehealthsite

انواع سوختگی کودکان و شیوه مواجهه با آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ