آیا درمان‌های طبیعی برای آسم موثرند؟

مهرناز زاوه
پیش از آنکه بخواهید از این مسئله اطلاع پیدا کنید که آیا درمان طبیعی برای تنگی نفس وجود دارد یا نه، بهتر است به خاطر داشته باشید که تنگی نفس را نمی‌توان به طور کامل درمان کرد، بلکه تنها می‌توان آن را کنترل کرد.

پیش از آنکه بخواهید از این مسئله اطلاع پیدا کنید که آیا درمان طبیعی برای تنگی نفس وجود دارد یا نه، بهتر است به خاطر داشته باشید که تنگی نفس را نمی‌توان به طور کامل درمان کرد، بلکه تنها می‌توان آن را کنترل کرد. با این حال، استثنائاتی هم در این میان وجود دارد. محققان معتقدند تنگی نفس در کودکان قابل درمان است٬ خصوصا آنهایی که از سنین پایین دچار آن می‌شوند. با این حال، این موارد تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد را شامل می‌شود، که نشان می‌دهد از هر پنج کودک خردسال، یک نفر دچار تنگی نفس است که تا سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی به کلی خوب می‌شود. اما این مسئله مستلزم مصرف مرتب داروهای مربوطه و مراقبت از بیماری همراه با دور ماندن از عوامل مسبب تنگی نفس است.
آیا به طور طبیعی می‌توان تنگی نفس را درمان کرد؟
البته شواهد علمی مبنی بر این مسئله وجود ندارد که نشان دهد درمان‌های طبیعی برای تنگی نفس جواب می‌دهد. با این حال، بسیاری از افراد روش‌های طبیعی گوناگونی را امتحان می‌کنند تا بتوانند تنگی نفس را رفع کنند، روش‌هایی نظیر قرقره آب نمک در گلو و یا ماهی‌درمانی که در آن بیمار باید یک ماهی زنده را قورت دهد که البته این کار هم هیچ کمکی به درمان بیماری نمی‌کند. در واقع، متخصصان معتقدند به جای استفاده از چنین روش‌هایی، مراقبت نسبت به عوامل تحریک‌کننده و استفاده از داروهای تجویزشده در درمان بیماری تأثیر بیشتری دارد.
از آنجایی که تنگی نفس یک بیماری نامنسجم و چندبخشی است –‌یعنی علائم آن دائمی نبوده اما ممکن است هرازگاهی خود را نشان دهد– وقتی توسط عوامل خطرزا تحریک می‌شود، تنها راه پیشگیری از این بیماری، دوری از عوامل محرک و استفاده‌ی مرتب از داروها است؛ آن هم نه صرفا زمانی که دچار تنگی نفس می‌شوید. و اگر با دارو میانه‌ی چندانی ندارید، می‌توانید از اسپری‌های مخصوص استفاده کنید که سریع‌تر باعث بهبود وضعیت می‌شوند.
منبع: thehealthsite

افزایش خطر بروز بیماری زونا در افراد مبتلا به آسم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ