اگر زیاد چای می‌نوشید، با این روش دندان‌هایتان را سفید نگه دارید

مهرناز زاوه
نوشیدن چای دم‌کرده، باعث کاهش استرس و از بین رفتن نفخ شده و به کاهش وزن کمک می‌کند. شاید به سختی بتوان نوشیدنی دیگری پیدا کرد که در این زمینه جایگزین چای باشد. اما این نوشیدنی مضراتی هم دارد.

نوشیدن چای دم‌کرده، باعث کاهش استرس و از بین رفتن نفخ شده و به کاهش وزن کمک می‌کند. شاید به سختی بتوان نوشیدنی دیگری پیدا کرد که در این زمینه جایگزین چای باشد. اما این نوشیدنی مضراتی هم دارد. یکی از مهم‌ترین آنها که به ظاهر و زیبایی شما آسیب وارد می‌کند این است که باعث لک شدن دندان‌ها می‌شود –‌حتی بیشتر از قهوه. چای سیاه حاوی میزان زیادی تانن است؛ تانن ماده‌ی گیاهی تلخ و تیره‌رنگی است که به دندان ها می چسبد و لکه ای زرد‌رنگ به جا می‌گذارد. اما اصلا جای نگرانی نیست. اگر عاشق چای سیاه هستید و دوست دارید دندان‌هایتان را سفید نگه دارید٬ اصلا لازم نیست که بخواهید چایتان را عوض یا حذف کنید. یک روش ساده و تقریبا علمی وجود دارد: کمی شیر گاو به چای اضافه کنید.
برای رسیدن به این کشف مهم، محققان رنگ دندان انسان را پیش از آنکه آن را به مدت ۲۴ ساعت در معرض محلول چای یا چای و شیر قرار دهند آزمایش کردند. در انتهای مدت زمان مشخص شده، آنها دوباره رنگ دندان را مورد بررسی قرار داده و پی بردند که ماده‌ی موجود در ترکیب چای و شیر بسیار فعال‌تر از چای خالی است. در واقع تأثیر اضافه کردن شیر بسیار مفیدتر از خمیردندان بوده و به حفظ سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند. این محققان معتقدند که کازئین که نوعی پروتئین شیر است عامل اصلی این سفیدی محسوب می‌شود. در واقع این ماده به تانن‌های مسبب لکه می‌چسبد و مانع از زرد شدن دندان می‌شود. 
منبع: medicaldaily

تاثیر معجزه‌آسای چای بر استامینوفن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ