با این ترفندها خوش‌عکس‌تر شوید-قسمت اول

مهرناز زاوه
همه عاشق عکس گرفتن با دوستان و اعضای خانواده خود هستند، اما از یک چیز بیزارند؛ اینکه در عکس‌هایشان وحشتناک به نظر بیایند.

همه عاشق عکس گرفتن با دوستان و اعضای خانواده خود هستند، اما از یک چیز بیزارند؛ اینکه در عکس‌هایشان وحشتناک به نظر بیایند. شاید به این فکر می‌کنید که مدل‌های زیبایی چطور در تمام عکس‌ها زیبا و فریبنده جلوه می‌کنند. حتی اگر از وضعیت ظاهری خود هم راضی باشید، لزوما جلوی دوربین ظاهر خوبی نخواهید داشت. شما می‌توانید با یادگیری چند ترفند در عکس‌هایتان زیباتر جلوه کنید. در ادامه شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که می‌توانید به کمک آنها یک سوپرمدل شوید.
۱. اگر از آن دسته افرادی هستید که در تمام عکس‌ها پلک می‌زنید، چند لحظه قبل از عکس گرفتن چشمان‌تان را ببندید و سپس آنها را به آرامی باز کنید.
۲. اگر غبغب دارید، گردن خود را بالا کشیده و صورت‌تان را نیز کمی به سمت جلو بدهید. گردن را کمی خم کنید تا پیشانی‌تان به جلو و چانه به زیر برود. شاید با این کار کمی گردن‌تان اذیت شود، اما اگر این چند ثانیه را تحمل کنید عکس بهتری از شما ثبت خواهد شد.
۳. فیونا استلیز، آرایشگر چهره‌های مشهور از جمله هال بری، جسیکا چستین و الیزابت بنکس معتقد است که آرایش باید با فرم صورت مطابقت داشته باشد. او می‌گوید: نباید هنگام زیرسازی خیلی خود را سفید کنید، در غیر این صورت فلش دوربین در صورت‌تان انعکاس پیدا می‌کند.
۴. استفاده از ریمل مژه و ابرو قبل از عکس گرفتن یک امر ضروری است. چشمان‌تان را باز نگه دارید تا آنها را به نقطه کانونی چهره بدل کنید. اگر می‌خواهید در عکس به چشم بیایید، باید از قدرت تاثیرگذاری چشم‌هایتان استفاده کنید. هر چقدر چشم‌ها را بیشتر باز کنید، نور بیشتری در آنها بازتاب پیدا خواهد کرد.
۵. عکس‌های خوب‌تان را کنار هم بگذارید و سعی کنید به یک الگو دست پیدا کنید. در کدام زوایا خوش‌عکس‌ترید؟ چه جور لبخندی به شما می‌آید؟ سعی کنید در عکس‌های بعدی‌تان بیشتر از این الگوها پیروی کنید. اما حواستان باشد که در این کار زیاده‌روی نکنید، چون تکراری و مصنوعی جلوه خواهید کرد.
۶. از این ترفند قدیمی استفاده کنید: وقتی می‌خواهید عکس بگیرید زبان‌تان را پشت دندان‌ها نگه دارید تا لبخندتان بیش از حد پهن و بزرگ نشود.
۷. ابروهایتان را پرپشت کنید. ابروها نه تنها نمایانگر شخصیت و احساسات درونی شما هستند، بلکه نقش به سزایی در شکل و شمایل تصویر شما در دوربین دارند. اگر می‌خواهید عکس بگیرید، بهتر است از یک مداد ابروی تیره‌تر استفاده کنید، چون رنگ‌های تیره در پشت دوربین روشن‌تر جلوه می‌کنند.
۸. موهایتان را برق بیاندازید. برای این کار می‌توانید از اسپری‌های براق‌کننده مو استفاده کنید.
۹. اگر مدل موهایتان پراکنده و شلوغ است، می‌توانید از پماد یا روغن خشک موی سر استفاده کنید؛ اما به اندازه. اگر می‌ترسید که زیادی روغن به سرتان بمالید، ابتدا آن را روی کف دست‌تان بریزید و سپس با استفاده از نوک انگشتان، آن را به موهایتان بمالید.
۱۰. درست قبل از اینکه عکس گرفته شود، به یک قسمت نورانی نگاه کنید. با این کار مردمک چشم‌تان کوچک می‌شود و باعث می‌شود چشمان‌تان در عکس قرمز نشود.
۱۱. برای آنکه یک عکس خاطره‌انگیز بگیرید، از این ترفند سریع استفاده کنید: ابتدا با یک دستمال مرطوب صورت‌تان را تمیز کنید و سپس یک نیشگون کوچک از لپ‌های خود بگیرید تا گل بیاندازد.
۱۲. استفاده از قطره چشم کمک می‌کند که چشم‌هایتان در عکس روشن‌تر به نظر برسند.
۱۳. استفاده از رژ گونه را فراموش نکنید. عدم استفاده از رژ گونه باعث می‌شود که در عکس‌هایتان دو بُعدی جلوه کنید. شما می‌توانید از رژ گونه‌ای با رنگ صورتی ملایم استفاده کنید تا عکس‌تان سه بعدی و واقعی به نظر برسد.
منبع: dailymakeover 

ستار‌ه‌های سینما چگونه زیبا می‌شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ