عمل بینی ۴۰ میلیون؟! / تعطیلی مطب جراح!

faateme1366
رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی گفت: جراح متخلفی که برای جراحی یک بینی ۴۰ میلیون تومان گرفته بود با برخورد قانونی دیگر فعالیت نمی‌کند و حتی متوجه شدیم که مطب او تعطیل شد.

سیدابوالحسن امامی اظهار داشت: تا قبل از طرح تحول سلامت هر 10 سانیتمتر سوختگی دارای یک واحد تعرفه بود که خوشبختانه در طرح تحول سلامت این رقم و میزان دو برابر شد.

مدیر گروه جراحان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با تشریح تخلفات در جراحی پلاستیک و برخوردهای وزارت بهداشت در زمان اجرای طرح تحول سلامت توضیح داد: در طی اجرای طرح حول سلامت هر جراحی پلاستیک دارای تعرفه مشخص شد و دیگر اینگونه نبود که هر جراحی بخواهد تعرفه خاص خود را اعمال کند. مثلا یک جراح که برای یک بینی 40 میلیون گرفته بود پس از برخورد قانونی ممنوع‌الکار شد و حتی متوجه شدیم که مطب او تعطیل شد.

امامی با اشاره به اینکه هزینه‌های جراحی پلاستیک در کشورهایی مانند امریکا براساس توافق بیمار و پزشک صورت می‌گیرد ادامه داد: در ایران اینگونه نیست و باید حتما این هزینه‌ها با تعیین تعرفه‌هایی تحت کنترل قرار گیرد زیرا مردم ما تحت تاثیر تبلیغات به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند کما اینکه هزینه‌های جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک کاملا متفاوت

است. رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی با بیان اینکه هم اکنون یک جراحی بینی براساس شاخصه‌های زیبایی 5 تا 8 میلیون تومان هزینه می‌برد و این متفاوت با هزینه‌های تعرفه‌ای درمانی است گفت: 80 سال پیش براساس قانون هر کسی پزشک بود می‌توانست هر کار مداخله درمانی البته بدون عارضه انجام دهد زیرا آن زمان فقط 10 رشته پزشکی وجود داشت اما امروز علم پزشکی پیشرفت کرده و رشته‌ها جز به جز شده است.

امامی با تعریف حیطه فعالیت جراحان پلاستیک در کشورمان توضیح داد: حیطه اصلی سوختگی جراحی‌های زیبایی و ترمیمی فک و صورت و کل بدن از جمله شکاف کام و لب از حیطه های مهم فعالیت جراحان پلاستیک است. وی در ادامه عنوان کرد: البته هم اکنون در کشورمان جراحان فک و صورت متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحان عمومی و حتی پزشکان عمومی نیز مداخلات جراحی پلاستیک را انجام می‌دهند ولی تعداد جراحان پلاستیک به عنوان فوق‌متخصصان جراحی پلاستیک فقط 300 نفر هستند که مردم می‌توانند با مراجعه به وبگاه انجمن جراحان پلاستیک اطلاعات لازم را به دست آورند.

منبع: روزنامه ابتکار

عارضه آبریزش بینی بعد از جراحی‌ بینی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ