علت و راههای درمان ارتفاع زدگی

a.mahammadi
ارتفاع زدگی در کوهنوردان،اسکی‌بازان و مسافران به‌طور عموم با علایم سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و تنگی نفس همراه است

ارتفاع‌زدگی به علت کمبود اکسیژن در ارتفاع بالا رخ می‌دهد.عوارض این مشکل صخره نوردان  می‌تواند کم تا مرگبار باشد اما با پایین آمدن از ارتفاع از بین می‌رود.ارتفاع زدگی در کوهنوردان،اسکی‌بازان و مسافران به‌طور عموم  با  علایم  سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و  تنگی نفس همراه است.در این مطلب به نقل از هلث نیوز به چندراه‌ درمانی  ساده اما موثرخانگی  اشاره‌شده است:

*مقدار زیادی آب بنوشید: این ساده‌ترین روش است. 
 
*زنجبیل: زنجبیل ماده طبیعی بسیار موثر است که می‌تواند حالت تهوع را تسکین بدهد؛ تهوع   یکی از شایع ترین علایم ارتفاع زدگی است .
 
* سیر و میخک: این دو ماده طبیعی به‌ویژه برای افزایش جریان خون که به علت کمبود اکسیژن کند می‌شود، عالی است.
 
*خوردن غذای سالم: مصرف غذای ناسالم می‌تواند علایم را شدت بخشد. به همین دلیل است که پزشکان به کوهنوردان یا افرادی که قصد دارند در ارتفاع قرار بگیرند مصرف غذاهای سالم و سبک را توصیه می کنند .
*روغن استوقودوس: این روغن می‌تواند علایم  را  کاهش دهد. این روغن به‌عنوان یک مسکن طبیعی با داشتن خواص منحصربه‌فرد ،  سردرد را تسکین می‌دهد. کافی است چند قطره روغن به غذا افزوده شود.
 
 
* استراحت: اولین کاری که باید پس از رسیدن به ارتفاع بالا انجام دهید استراحت است تا بدن بتواند به این تغییر جدید محیطی عادت کند.
 
*ژینکو بیلوبا:این گیاه در مقابله کردن با این بیماری بسیار مؤثر است و اغلب ورزشکاران در سراسر دنیا از این گیاه برای برطرف کردن ارتفاع زدگی استفاده می‌کنند.

منبع:روزنامه خراسان

آیا ترس از ارتفاع دارید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ