۲۰ توصیه بسیار موثر برای جلوگیری از تُنک شدن و ریزش مو-قسمت دوم

مهرناز زاوه
برس‌های فلزی و پلاستیکی ممکن است به موهایتان آسیب بزنند و باعث شکستن تارهای مو شوند. سعی کنید از برس‌‌های نایلونی برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشید.

در ادامه‌ی قسمت اول می‌توانید از نکات زیر برای بهبود وضعیت موهای‌تان استفاده کنید و ببینید کدام‌یک بیشتر برایتان جوابگوست.
۱۱. تغییر مدل مو
گاهی اوقات تغییر مدل مو باعث می‌شود که موهایتان پر پشت‌تر جلوه کند. مثلا می‌توانید جهت موهای‌تان را از راست به چپ ببرید تا حجم آن افزایش یابد. این تغییر می‌تواند موهای شما را از حالت خوابیده به حالت حجیم تغییر شکل دهد.
۱۲. داروهای تجویزی را امتحان کنید
اگر داروهای بدون نسخه را استفاده کرده و نتیجه نگرفته‌اید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا چند داروی دیگر برایتان تجویز کند. داروهای تجویزی از رشد DHT جلوگیری می‌کنند؛ هورمونی که به الگوی طاسی مردانه و ریزش موی خانم‌ها نسبت داده می‌شود.
۱۳. موهایتان را شلوغ نگه دارید
تمیز و مرتب نگه داشتن موها کمکی به رفع کم‌پشتی آن نخواهد کرد. در واقع، شانه کردن موها در یک جهت مشخص باعث می‌شود که نقاط کم پشت و طاس سر تحت پوشش کمتری قرار بگیرند. بنابراین، بهتر است از مدل‌های ساده و شلوغ استفاده کنید تا قسمت‌های خالی و کم‌پشت سرتان کمتر توی چشم بزند.
۱۴. انگور فرنگی هندی 
با اینکه شواهد قابل‌توجهی مبنی بر تاثیر این میوه وجود ندارد، برخی بر این باورند که انگور فرنگی هندی وضعیت سرشان را بهبود می‌بخشد. سلامت پوست سر به معنای آن است که ریزش مو در آن به حداقل برسد. ۱ قاشق چای‌خوری انگور فرنگی را با ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس از مخلوط تهیه‌شده به عنوان روغن ماساژ بر روی پوست سر خود استفاده کنید. ۲۴ ساعت صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.
۱۵. در خرید محصولات مورد نظرتان تجدید نظر کنید
ژل‌ مو در تمام دوران جوانی دوست خوب شماست؛ اما وقتی پا به سن می‌گذارید، اوضاع فرق می‌کند. اگر از نازک شدن موهای خود رنج می‌برید است، نباید به وزن آن اضافه کنید. در عوض، سعی کنید از اسپری یا پودر که سبک‌تر هستند برای حجم دادن به موهای خود استفاده کنید.
۱۶. موهایتان را به صورت ملایم خشک کنید
مالش دادن سر برای خشک کردن مو می‌تواند روند ریزش مو را تحریک کند. بنابراین، بهتر است از یک حوله نرم برای جذب آب استفاده کنید و بگذارید باقی قسمت‌های مو در مجاورت هوا خشک شوند. همچنین می‌توانید از ابزار گرمایشی برای خشک کردن مو استفاده کنید، اما توصیه می‌شود که دمای این ابزار را در کمترین سطح ممکن بگذارید تا آسیب بیشتری به موهایتان وارد نشود.
۱۷. اصلاح و ترک بعضی عادات روزانه
سیگار کشیدن، پوشیدن کلاه و آفتاب گرفتن، همه باعث ریزش مو می‌شوند. استفاده از ضد آفتاب با SPF بالا، گذاشتن روسری یا دستمال سر و ترک سیگار کمک می‌کند که از ریزش مو جلوگیری کنید. همچنین، سعی کنید خواب کافی داشته باشید و از روش‌های مختلف برای کاهش استرس استفاده کنید تا موهای سرتان را حفظ کنید.
۱۸. رنگ کردن صحیح
دستکاری بیش از اندازه موها می‌تواند به آنها آسیب بزند و باعث نازک‌تر شدن آن شود. با این حال، هایلایت مو کمک می‌کند که قسمت‌های کم پشت و نازک مو کمتر توی چشم بزند. رنگ کردن مو نیز باعث می‌شود که ساقه مو به طور موقت بلندتر شود و موی شما حجیم‌تر به نظر برسد.
۱۹. با دقت شانه کنید
برس‌های فلزی و پلاستیکی ممکن است به موهایتان آسیب بزنند و باعث شکستن تارهای مو شوند. سعی کنید از برس‌‌های نایلونی برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشید. شانه‌های دندانه‌دار پهن حتی از برس هم بهتر عمل می‌کنند. همچنین، هرگز موهای خود را پس از شستشو شانه نکنید، چون وقتی تارهای مو خیس هستند، آسیب‌پذیرتر هم خواهند بود.
۲۰. از به‌کارگیری انواع اکستنشن خودداری کنید
خیلی‌ها فکر می‌کنند استفاده از کش یا بافتن مو به جلوگیری از نازک شدن موها کمک می‌کند، اما سفتی گیره و کلیپس صرفا باعث افزایش ریزش مو می‌شود. کسانی که مشکل ریزش مو دارند، نباید از گیره و کلیپس استفاده کنند. با این حال، کسانی که موهای‌شان از قسمت‌های تحتانی گوش نازک شده است می‌توانند از انواع اکستنشن استفاده کنند.
منبع: webmd

موهای سالم با ماسک موهای خانگی

چگونه می‌توان با روغن‌های داغ خانگی به رشد موها کمک کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ