ربات هایی که بیماران بلژیکی را پذیرش می کنند! +تصاویر

jalalvand
دو بیمارستان بلژیکی از ربات‌ها برای پذیرش مستقیم بیماران و راهنمایی آن‌ها به بخش مورد نظر استفاده می‌کنند.

در حال حاضر در اتاق عمل برخی از بیمارستان‌ها ربات‌ها به خوبی جای خود را باز کرده‌اند، اما در بلژیک این ربات‌ها یک مسئولیت سخت (حداقل برای ربات‌ها) را بر عهده گرفته‌اند و آن پذیرش بیماران و راهنمایی کردن آن‌هاست.

در گذشته شنیدیم که ربات انسان نمای کوچکی به نام نائو (Nao) به عنوان یک همدم پُرحرف برای افراد مسن عمل می‌کند و که این ویژگی شکلی از درمان برای افراد مبتلا به جنون است. حالا شرکت بلژیکی در حال کار با یک نائوی جدیدتر و بزرگ تر به نام پِپِر (Pepper) یا فلفل است. هر دوی این ربات‌ها توسط شرکت فرانسوی رباتیک دبران ساخته شده است. ربات پپر، سابقه کار به عنوان منشی در هتل‌های ژاپنی را در پرونده خود دارد که البته هتل‌ها در مقایسه با محیط بیمارستان، معمولاً با افرادی سرو کار دارند که کمتر عصبی و نگران هستند و با محیط اطراف خود تا حدودی آشنایی دارند.

پپر نسبت به نائو در محیط بیمارستان چندین مزیت دارد. مثلاً خیلی بلندتر – حدود ۱.۲ متر قد دارد – از نائو است در نتیجه آن در یک لابی شلوغ بیمارستان بیشتر قابل رؤیت است. همچنین دارای یک تبلت نصب شده بر روی قفسه سینه خود است؛ به طوری که اگر به خاطر سر و صدای موجود در محیط و یا تفاوت لهجه و زبان این ربات نتواند به خوبی با بیمار ارتباط برقرار کند، صدای خود را در ظاهر تصاویر و نقشه‌ها و یا به صورت کلمات نوشته شده بر روی تبلت ظاهر می‌کند تا بیمار به هیچ وجه گمراه نشود. همچنین شما می‌توانید بر روی دکمه‌های آن تبلت کلیک نمایید.

قرار است یک ربات در هر بیمارستان به مدت چند ساعت در هفته گذاشته شود و بعد از اینکه آن‌ها توانستند به جمع آوری داده‌ها بپردازند و عملکرد آن‌ها بهتر شد، حضور آن‌ها در بیمارستان‌ها به تدریج افزایش می‌یابد.

در مرحله اول قرار است پپر به بیمارانی که وارد بیمارستان می‌شوند خوش آمد بگوید؛ سپس وقتی بیمار نام خود و نوبت پزشکی را که از قبل گرفته بیان می‌کند، پپر نقش اصلی خود را ایفاء کرده و به بیمار با کلمات و فیلم توضیح می‌دهد که برای ملاقات پزشک مورد نظر باید به کدام طبقه یا راهرو برود. در مرحله دوم توسعه، ربات‌ها می‌توانند بیمار را تا رسیدن به مقصد همراهی کنند. در نهایت به بیماران در پر کردن برگه های کاغذی کمک خواهند کرد و در صورت نیاز برای آن‌ها وقت ملاقات بعدی با پزشک مورد نظر را تعیین می‌کنند.

منبع: هم رسان

لینک مرتبط: ربـات‌های هوشمنـد جراح!

پوست مصنوعی که تغییر رنگ میدهد و کش می آید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ