۷ راه برای از بین بردن چربی بدن در ۷ روز-قسمت دوم

مهرناز زاوه
یک باور عمومی وجود دارد که می‌گوید مصرف نمک باعث احتباس آب در بدن می‌شود؛ و اگر مصرف نمک را کنار بگذارید، بدن‌تان برای جلوگیری از کم‌آب شدن به تقلا می‌افتد.

در ادامه‌ی قسمت اول راهکارهایی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای دست‌یابی به یک اندام متناسب از آنها استفاده کنید.
۵. سطح کربوهیدرات‌ بدن‌تان را بالا نگه دارید
پس از آخرین جلسه تمرینی خود در روز چهارشنبه، به ازای هر ۵۰۰ گرم از وزن بدن‌تان ۲ تا ۳ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. اگر شب‌ها تمرین می‌‎کنید و سخت‌تان است که قبل از خواب به اندازه کافی کربوهیدرات بخورید، سعی کنید مقداری از کربوهیدرات‌های مورد نیاز خود را به روز پنج‌شنبه اضافه کنید. حساسیت به انسولین به مدت ۴۸ ساعت پس از تمرین پابرجا خواهد ماند، بنابراین گلیکوژن کماکان به ماهیچه‌های شما منتقل خواهد شد. در غیر این صورت، در روز پنجشنبه به رژیم غذایی تجویز شده در مرحله ۲ بازگردید. وقتی ذخایر گلیکوژن عضلانی به حد کامل می‌رسد، تا چندین روز در همین حد می‌ماند، تا اینکه به انجام تمرینات قدرتی بپردازید. چون حجم زیادی از گلیکوژن‌های عضلانی صرفا در حین انجام تمرینات پرفشار سوزانده می‌شوند.
۶. به نوشیدن آب ادامه دهید
برخی از ورزشکاران برای آنکه در روز مسابقه بدنی خشک و عضلانی داشته باشند، از نوشیدن آب صرف‌نظر می‌کنند. اما این کار تنها باعث می‌شود که بدن به شیوه دیگری واکنش نشان دهد و شما را به نوشیدن آب بیشتر وا دارد تا از کم‌آبی بدن جلوگیری شود. سعی کنید تا یک شب مانده به روز مسابقه به شکل طبیعی آب بنوشید و تنها در روز آخر وارد رژیم مایعات شوید. در روز مسابقه مقدار آب آشامیدنی خود را به نصف کاهش دهید تا برای مسابقه آماده باشید. این کار کمک می‌کند بدنی سفت‌تر و خشک‌تر داشته باشید، بدون آنکه با واکنش‌های منفی ناشی از کم‌آبی بدن مواجه شوید.
۷. به خوردن نمک همراه غذا ادامه دهید
یک باور عمومی وجود دارد که می‌گوید مصرف نمک باعث احتباس آب در بدن می‌شود؛ و اگر مصرف نمک را کنار بگذارید، بدن‌تان برای جلوگیری از کم‌آب شدن به تقلا می‌افتد. اما توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت مانده به روز مسابقه مثل همیشه در کنار غذایتان نمک بخورید. تنها در روز مسابقه از مصرف نمک خودداری کنید، یعنی نمک بیشتری از آن مقدار موجود در غذا نخورید. اگر احساس تشنگی دارید، برای نوشیدن یک لیوان آب احساس گناه نکنید. نوشیدن مالشعیر در این مرحله در واقع به شما کمک خواهد کرد. چون کمی ادرارآور است و باعث می‌شود در کمترین زمان به بدنی خشک و سفت دست یابید.
یک برنامه خوب چه برنامه‌ای است؟
روز شنبه (یک هفته در میان)
مقدار کالری، پروتئین، کربوهیدرات و چربی مورد نیازتان را تعیین کنید و بر همین اساس غذا بخورید. از آلرژن‌های بالقوه مانند لبنیات، سویا و گلوتن بپرهیزید.
روز چهارشنبه (سه روز در میان)
آخرین تمرین خود را در هفته انجام دهید. سعی کنید بر عضلاتی متمرکز شوید که می‌خواهید در روز شنبه بیشتر بدرخشند. اما تمرین شکم انجام ندهید. پس از تمرین کربوهیدرات بیشتری استفاده کنید. توصیه می‌شود به ازای هر ۵۰۰ گرم از وزن بدن‌تان ۲ تا ۳ گرم کربوهیدرات بگیرید.
روز پنج شنبه (دو روز در میان)
مقدار کربوهیدرات‌های مصرفی خود را تنظیم کنید. در انجام این کار محافظه‌کار باشید.
روز جمعه (یک روز در میان)
در صورت لزوم مقدار کربوهیدرات‌های مصرفی خود را تنظیم کنید. از ۲۴ ساعت مانده به روز مسابقه نمک نخورید و در شب پایانی کمتر آب بنوشید.
روز شنبه
نمک را به طور کامل حذف کنید و نوشیدن آب را به نصف کاهش دهید.
منبع: shape 

چطور بدون ورزش چربی بسوزانیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ