لیوان یکبارمصرف استفاده کنیم یا نه؟

jalalvand
از قدیم الایام همیشه در استفاده از لیوان های یکبار مصرف شک و شبهه هایی وجود داشته است، اما واقعا از کدام لیوان های یک بار مصرف می توان استفاده کرد؟

لیوان یکبارمصرف شفاف استفاده کنیم یا نه؟ +هشدار

از قدیم الایام همیشه در استفاده از لیوان های یکبار مصرف شک و شبهه هایی وجود داشته است، اما واقعا از کدام لیوان های یک بار مصرف می توان استفاده کرد؟

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو گفت: استفاده از لیوان‌های یکبارمصرف شفاف برای نوشیدنی‌های گرم در درازمدت سرطان‌زاست و مردم به هیچ وجه نباید نوشیدنی‌های داغ در آنها بنوشند.

دکتر حسین رستگار در مورد مصرف ظروف یکبار مصرف اظهار داشت: ظروف یکبار مصرفی که به صورت شفاف باشند و در مراسم‌ عمومی و عزاداری‌ها برای نوشیدنی‌های داغ استفاده می‌شوند، به دلیل مواد مضری که دارند، در مقابل آب جوش، چای، شیر داغ و… مواد پلیمری از خود آزاد می‌کنند و باعث بیماری‌های صعب العلاج و سرطان می‌شوند.

وی گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف باید با دقت باشد. یعنی از ظروف یکبار مصرف صاف و شفاف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد استفاده شود.

ظروف یکبار مصرف کاغذی و فوم برای مواد غذایی و آشامیدنی مناسب هستند. مواد غذایی که در رستوران‌ها استفاده می‌شوند نیز باید در فوم‌ها باشند و به هیچ وجه ظروف یکبار مصرف را داخل مایکروفر یا مایکروویو جهت گرم کردن غذا قرار ندهید.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: مردم به هیچ وجه نوشیدنی‌های داغ را در ظروف شفاف استفاده و مصرف نکنند و به جای آن از لیوان‌های شیشه‌ای و کاغذی استفاده شود.

منبع: ایسنا

لینک مرتبط: هشدار نسبت به آلودگی لیوان‌های یکبارمصرف

لیوان های یکبار مصرف شما را به کشتن می دهد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ