کاهش نشانه‌های ظاهری یائسگی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
داغ شدن بدن می‌تواند منجر به بی‌خوابی شبانه شده و این مسئله به ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم بینجامد. هم‌چنین شل شدن پوست زیر چشم می‌تواند با بالا رفتن سن بیشتر خود را نشان دهد چرا که میزان کلاژن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه‌ی قسمت اول به این مسئله می‌پردازیم که در ارتباط با هر یک از مشکلاتی که برای وضعیت ظاهری‌تان پیش آمد چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.
نشانه‌های یائسگی: پف چشم‌ و حلقه‌های زیر چشم
داغ شدن بدن می‌تواند منجر به بی‌خوابی شبانه شده و این مسئله به ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم بینجامد. هم‌چنین شل شدن پوست زیر چشم می‌تواند با بالا رفتن سن بیشتر خود را نشان دهد چرا که میزان کلاژن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. 
متأسفانه، هیچ نوع ترکیب مراقب از پوستی نمی‌تواند این حلقه‌ها را کمرنگ ساخته یا از بین ببرد و یا میزان پف این ناحیه را کم کند. یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد، استفاده از کمپرس‌ یخ است؛ چرا که یخ می‌تواند رگ‌های خونی زیر چشم را رقیق کرده و آنها را بی‌رنگ کند. روش دیگر این است که موقع خواب، به منظور پیشگیری از پف کردن چشم، بالش بیشتری زیر سرتان بگذارید و بیشتر استراحت کنید. 
می‌توانید از کرم‌های پوشاننده یا کانسیلر که رنگ‌شان یک تا دو شماره از پوستتان روشن‌تر است، روی این نواحی استفاده کنید تا کمتر به چشم بیاید. حین مالیدن بهتر است این کار را با ملایمت و توسط انگشت چهارم‌تان (انگشت حلقه) انجام دهید تا فشار کمی به این ناحیه وارد شود.
نشانه‌های یائسگی: شُل شدن پوست
زنانی که در دوران یائسگی به سر می‌برند، پوستشان اغلب میزان سفتی خود را خصوصا اطراف خط فک از دست می‌دهد، در واقع زمانی این اتفاق می‌افتد که لایه‌های چربی، ضخامت خود را از دست داده و کلاژن و الاستین هم کمتر تولید می‌شوند.
اسیدهای چرب امگا۳ (که در ماهی‌هایی مانند سالمون وجود دارد) می‌توانند در تولید کلاژن بسیار تأثیرگذار باشند. سایر اسیدهای چرب لازم و ضروری اغلب در گردو، کانولا و روغن برزک یافت می‌شوند. شما می‌توانید از مکمل‌های اسیدهای چرب حیاتی برای پوشش غشای سالم پوست و نیز حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.
شاید تمایل داشته باشید از روش‌های درمانی غیرپیشرونده استفاده کنید،‌ روش‌هایی مانند میکروکارنت صورت که طی آن پالس‌های الکتریکی به اعماق عضلات و پوست فرستاده می‌شود تا بتواند تولید مجدد سلولی و سفت‌ شدن آن را تحریک کند. روش دیگر، روش درمانی هیدرودرمی صورت است که با استفاده از جریانی شیمیایی برای حجیم و سفت کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
اگر میزان افتادگی و شُلی پوستتان خیلی زیاد است، پزشک متخصص توصیه خواهد کرد تا از روش لیزردرمانی برای جوان‌سازی پوست استفاده کنید که باید توسط متخصص پوست یا در یک کلنیک تخصصی انجام شود. در واقع این لیزر با امنیت کامل کلاژن را داغ می‌کند و این کار باعث تحریک و رشد مجدد آن می‌شود. از طرفی می‌توانید از کرم‌های سفت‌کننده در قالب روش درمانی موقت هم استفاده کنید. 
نشانه‌های یائسگی: نازک شدن لب‌ها
اکثر نقاط بدن شما با بالا رفتن سن چربی می‌آورد، اما لب‌هایتان به مرور نازک‌تر شده و حجم‌شان کم می‌شود. برای برجسته‌سازی لب‌ها، از سایه نسبتا روشن و خنثی در ترکیب کرم‌ همراه با مقداری برق لب در قسمت میانی آن استفاده کنید. اگر دیدید نازکی لب‌تان خیلی حاد شده است، از متخصص پوستتان بخواهید تا از پُرکننده‌های تزریقی‌ مانند رستالین و یا پرلین برای پُرتر نشان دادن لب‌تان استفاده کند.
نشانه‌های یائسگی: کم‌پشت شدن موهای سر
تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از زنان یائسه دچار کم‌پشتی مو هستند. بیماری‌ای که آن را آلوپسی یا طاسی سر می‌نامند. از طرفی موی این زن‌ها در این دوره خشک‌تر شده و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می‌گیرد. 
بهتر است استفاده از ابزارهای داغ‌کننده و حالت‌دهنده مو، مانند سشوار، اتوی مو یا غیره را کاهش داده یا آنها را همراه با محصولات مراقب گرمایی استفاده کنید. استفاده از شامپوهای ملایم و بدون سولفات را فراموش نکنید؛ چرا که سولفات می‌تواند روغن‌های طبیعی مرطوب‌کننده مو را از بین ببرد.
سعی کنید با مراقبت از موهایتان آن را حالت دهید. مدل‌هایی مانند گیس سفت یا جمع کردن موها با فشار در پشت سر می‌تواند منجر به شکنندگی موها شود. اگر دچار کم‌پشتی مو شده‌اید، برای تحریک جریان خون در فولیکول موها، از این روش ماساژ شخصی استفاده کنید: روی لبه تخت بنشینید، روی کمر و به سمت جلو خم شده و پوست سرتان را طی حرکات مدور ماساژ دهید. این کار را هر شب تکرار کنید. 
منبع: lifescript 

۱۰ باور رایج نادرست درباره یائسگی خانم‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ