بدقولی مسئولین در تامین هزینه های درمان بوکسور سانحه دیده گیلانی

bagheri.mry
ملی‌پوش اسبق بوکس ایران به دلیل سانحه رانندگی روی تخت بیمارستان است و لحظات سختی را می گذراند. همسرش با گذشت حدود 5 ماه از این حادثه از بدقولی‌ها ناراحت است و می‌گوید که مسئولان خیلی زود ما را فراموش کردند.

ملی‌پوش اسبق بوکس ایران به دلیل سانحه رانندگی روی تخت بیمارستان است و لحظات سختی را می گذراند. همسرش با گذشت حدود 5 ماه از این حادثه از بدقولی‌ها ناراحت است و می‌گوید که مسئولان خیلی زود ما را فراموش کردند.
علی سلمانی نفر سوم جوانان آسیا و قهرمان چندین دوره‌ بوکس کشور است. او ابتدای امسال اردوی تیم ملی را به علت عدم تمکن مالی و مشکل در تامین هزینه‌های خانواده‌اش ترک کرد. او هفدهم خرداد ماه در حالی که راکب موتور سیکلت بود با یک خودروی وانت تصادف کرد و راهی بیمارستان شد.
بعد از سانحه تصادف و انتقال سلمانی به بیمارستان ابتدا گفته شد که پای آسیب دیده‌ او باید قطع شود اما با انتقال به بیمارستان دیگری چهار عمل جراحی روی پای مصدوم وی انجام شد که هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌ی این ورزشکار ملی پوش به دنبال داشت اما نکته امیدبخش ماجرا این بود که دیگر نیازی به قطع پایش نبود.
علی سلمانی بوکسور ۳۲ ساله‌ی اهل رشت دارای سه فرزند است و از طریق دستفروشی و بساط کردن در خیابان‌های شهر امرار معاش می‌کند.
پس از همه این ماجراها با دستور ویژه محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش و جوانان قرار شد تمام هزینه های بیمارستان این بوکسور توسط این وزارتخانه پرداخت شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز آن زمان اعلام کرد با مساعدت استاندار گیلان تمام هزینه‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تامین خواهد شد.

* زود فراموش شدیم!
ام البنین پژومان،  همسرعلی سلمانی بوکسور آسیب دیده گیلانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره  شرایط همسرش اظهار کرد: ماه گذشته (مهرماه) یک عمل جراحی دیگر روی پای همسرم انجام شد و هم اکنون به خانه منتقل شده است تا دوران نقاهتش را بگذراند. قرار شده تا این دوران هم سپری شود تا برای عمل جراحی آخر آماده شویم.
وی در مورد این که این عمل جراحی چه زمانی خواهد بود؟ افزود: مشخص نیست و به شرایط بهبود زخم‌های پای همسرم بستگی دارد. هر زمان که این زخم ها بهتر شد می‌توانیم برای این عمل جراحی آخری آماده شویم.
همسر علی سلمانی در حالی که گریه می کند به شدت از دست مسئولانی که آن زمان قول دادند و اکنون به قولشان عمل نمی کنند گلایه کرد و گفت: آن زمان که این اتفاق برای همسرم افتاد برخی مسئولان کشوری و استانی قول‌های زیادی برای تامین هزینه‌های بیمارستانی دادند اما با گذشت حدود 6 ماه از این ماجرا باید بگویم خیلی زود ما را فراموش کردند و دیگر سراغی از ما نمی گیرند.سوالم این است که ما فقط در همان چند روز برای آقایان مهم بودیم و آیا همسرم اصلاً برای این مملکت زحمت نکشیده است؟
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر برای عمل جراحی و بهبود شرایط همسرش هزینه کرده است، ادامه داد:  حدود 80 تا 90 میلیون تومان در این ماه‌ها به بیمارستان پول داده‌ام که این هزینه ها را خودم با قرض کردن از این و آن و کمک های دوستان تامین کرده ام. متاسفانه هیچ کس پیگیر کارهای ما نیست و گویی ما دیگر وجود نداریم.
ام البنین پژومان با تاکید بر این که بارها سراغ مسئولان استانی رفته و پیگیر کمک های آنان و قول‌هایی که داده بودند شده، اما جوابی نگرفته خاطرنشان کرد: آنقدر رفته ام و آمده ام دیگر خسته شده ام.کسی نمی‌پرسد که در این 5-6 ماه زندگی خودتان را چطور گذراندید و وضعیت فرزندانتان چطور است؟ آیا آنهایی که آن زمان قول دادند نباید به قولشان عمل کنند و کسی پیگیر آن قولها نیست؟
وی در ادامه صحبت‌های خود،  گفت: حتی یکبار همسرم را با همان پای فیکس شده و خونی مجبور کردم به استانداری برویم. او چهار طبقه را با همان شرایط بالا رفت و آخرش دیگر به گریه افتاد اما دریغ از یک کمک و یا حتی عمل به وعده های قبلی. آیا شرایط همسرم و گریه یک مرد برابر خودشان را ندیدند و اینگونه راحت از کنار ما گذشتند؟
همسر علی سلمانی اضافه کرد: می خواهم همراه همسر و فرزندانم با پای پیاده به بیت رهبری و دیدار مقام معظم رهبری برویم و از آنجا بپرسیم که چه کسی باید پاسخگوی قول‌ها باشد.
این گلایه ها در حالی است که همسر علی سلمانی دوم تیرماه از مسئولان ورزش کشور، وزیر ورزش، مدیرکل ورزش گیلان، استانداری گیلان، اعضای شورای شهر و خیرین تشکر کرده بود و گفته بود که وزارت ورزش قرار شده تمام هزینه های بیمارستان را پرداخت کنند.

رزومه فعالیت این بوکسور:
شروع بوکس از سال ۱۳۷۹
اولین قهرمان کشوری جوانان  کرمان ۸۲
قهرمانی کشور در شیراز ۸۳
مسابقات حصر آبادان برنز ۸۳
مسابقات قهرمانی آسیا ۸۴ مدال برنز
قهرمان کشوری تهران ۸۵
قهرمان کشوری  کرمانشاه ۸۶
قهرمان کشوری لرستان ۸۷ برنز
قهرمان کشوری چهارمحال بختیاری۸۸ برنز
قهرمان کشوری نوشهر ۸۹ نقره
انتخابی تیم ملی بیرجند اول ۸۹
قهرمان کشوری آبادان اول ۹۰
قهرمان کشوری اهواز ۹۱برنز
قهرمان کشوری کرج ۹۲
قهرمان کشوری بروجرد ۹۳
قهرمان کشوری لرستان ۸۴
عضو تیم ملی جوانان از ساله ۸۳ تا ۸۵
سال ۸۹ عضو تیم ملی بزرگسالان
سال ۹۱جام بی نظیر بوتو مدال نقره کشور پاکستان

منبع: ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ