روش‌هایی برای کاهش وزن در ۴ ثانیه-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر تنها یکی از عادات زیر را در دستور کار خود قرار دهید، بدون ایجاد هیچ تغییری در رژیم غذایی و یا شیوه زندگی‌تان می‌توانید وزن کم کنید.

اگر تنها یکی از عادات زیر را در دستور کار خود قرار دهید، بدون ایجاد هیچ تغییری در رژیم غذایی و یا شیوه زندگی‌تان می‌توانید وزن کم کنید. اگر بتوانید به طور همزمان یک یا چند تغییر بزرگ ایجاد کنید، می‌توانید ظرف مدت یک سال چیزی حدود 20 کیلو وزن کم کنید. پس با ما همراه باشید تا شما را با 16 راه کاهش وزن سریع بیشتر آشنا کنیم.
1. یک نفس عمیق بکشید
به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، وقتی دچار ضعف یا استرس هستید، در معرض خطر افزایش وزن قرار دارید. محققان دانشگاه اوهایو دریافتند وقتی خانم‌ها استرس دارند، 104 کالری کمتر از خانم‌های آرام و خونسرد می‌سوزانند. کشیدن نفس عمیق به شما کمک می‌کند که آرام شوید. به گفته دکتر لیزی لاکاتوش، تمرین تنفس عمیق می‌تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک کند. امری که با کسب آرامش و کاهش استرس همراه است. تنفس عمیق باعث کاهش سطح هورمون استرس، یا همان کورتیزول نیز می‌شود. هورمونی که با افزایش چربی شکم، میل به خوردن شکر و کاهش بافت عضلانی بدن مرتبط است. وقتی اندامی عضلانی داشته باشید، کالری بیشتری می‌سوزانید! تمرین کردن تنفس عمیق نه تنها شما را آرام‌تر می‌کند، بلکه خطر چاقی را تا حد زیادی برطرف می‌کند.
2. به جای استفاده از روغن با آب مرغ پخت‌وپز کنید
اگر می‌خواهید سبزی سرخ کنید، بهتر است روغن‌های پرکالری را کنار بگذارید و در عوض از آب مرغ یا گوشت برای پخت‌وپز استفاده کنید. با این کار، 119 کالری کمتر مصرف خواهید کرد! وقتی پخت‌وپزتان تمام شد، می‌توانید از روغن زیتون مورد علاقه‌تان برای بهبود طعم و مزه غذا استفاده کنید.
3. صاف بنشینید
طرز فکر شما بر بدن‌تان اثر می‌گذارد؛ اما آیا می‌دانید بدن‌تان نیز می‌تواند بر طرز فکرتان اثر بگذارد. ایمی کادی، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد معتقد است که طرز نشستن و برخاستن شما تاثیر قابل‌توجهی بر خلق و خویتان دارد. خبر خوب این است که بهبود خلق و خو با کاهش سطح هورمون‌های چربی‌ساز در بدن مرتبط است. به علاوه، صاف نشستن با شانه‌های راست و شکم تخت کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید.
4. در خوردن پیتزا دقت کنید
پیتزا مطمئنا یک میان‌وعده کم‌کربوهیدرات نیست، اما این بدان معنا نیست که خوردن پیتزا شما را از اهداف کاهش وزن‌تان دور خواهد کرد. شما می‌توانید با استفاده ازیک دستمال سفره، روغن روی سطح پیتزا را بگیرید تا به طور طبیعی کالری کمتری مصرف کنید. مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد که یک تکه پیتزای بدون روغن 40 کالری کمتر دارد. از آنجایی که آمریکایی‌ها به طور میانگین در سال 10 کیلوگرم پیتزا می‌خورند، انجام این کار کمک شایانی به کاهش کالری‌های دریافتی آنها خواهد کرد و تاثیر به سزایی بر کاهش وزن آنها خواهد داشت.
5. حین غذا خوردن دکمه «توقف» را بزنید
مطالعه منتشر شده در مجله کیفیت و اولویت در رابطه با مواد غذایی نشان می‌دهد افرادی که حین غذا خوردن با هدفون موسیقی گوش می‌کنند، بیشتر از کسانی که در آرامش غذا می‌خورند، میل به خوردن دارند. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از پرخوری‌ این است که دکمه توقف را بزنید و تا پایان در آرامش غذا بخورید.
6.یک آینه در آشپزخانه بگذارید
تحقیقات محققان نشان داده است که داشتن یک آینه در نزدیکی یخچال موجب بهبود غذا خوردن شما خواهد شد. چرا؟ چون با دیدن خود در آینه به فکر فرو می‌رویم و تامل بیشتری در رابطه با انتخاب مواد غذایی می‌کنیم.
7. اگر گرسنه نیستید غذا نخورید
اینکه برای دیدن فیلم به سینما بروید یا وارد آشپزخانه محل کارتان شوید، دلیل خوبی برای غذا خوردن نیست. گرسنگی بهترین دلیل غذا خوردن است. پس به علائم گرسنگی توجه کنید و تنها در صورت گرسنگی سراغ غذا بروید. با این کار، کالری غیرضروری کمتری دریافت خواهید کرد.
8.در بشقاب‌های 25 سانتی غذا بخورید
برایان ونسینک، استاد دانشگاه کرنل و رئیس آزمایشگاه غذایی کرنل معتقد است که استفاده از بشقاب‌های  25 سانتی به جای بشقاب‌های  27 سانتی مرسوم باعث می‌شود که کمتر از همیشه غذا بخورید و سریع‌تر سیر شوید. 
منبع: eatthis 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

۱۵ راه آب کردن سریع شکم برای تنبل‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ