نکاتی که باید پیش از عمل جراحی لیزیک بدانید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
آن دسته از افرادی که دوست دارند عمل لیزیک انجام دهند باید چیزی حدود ۳ ساعت تحت آزمایش و معاینه باشند تا بتوان این مسئله را مشخص و تعیین نمود که گزینه مناسبی برای این عمل هستند.

تست‌هاو آزمایشات بسیار بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد

آن دسته از افرادی که دوست دارند عمل لیزیک انجام دهند باید چیزی حدود ۳ ساعت تحت آزمایش و معاینه باشند تا بتوان این مسئله را مشخص و تعیین نمود که گزینه مناسبی برای این عمل هستند. از طرفی معاینات و آزمایشات بیشتری در روز عمل باید روی آنها صورت گیرد. آن دسته از افرادی که گزینه خوبی برای این عمل نیستند در واقع کسانی‌ هستند که باردار بوده، خشکیِ چشم شدیدی داشته و یا از بیماری‌هایی مانند آب سیاه چشم، آب مروارید و یا رماتیسم مفاصل رنج می‌برند.

ممکن است برای لحظه‌ای، احساس نامساعد و نامطلوبی داشته باشید، اما این احساس توأم بادرد نخواهد بود

از آنجایی که چشم شما پیش از انجام عمل با قطره‌های مخصوصی بی‌حس می‌شود، بنابراین هیچ نوع دردی حس نخواهید کرد، اما شاید کمی فشار روی چشم‌تان احساس کنید. نامساعد‌ترین بخش این عمل، گیره‌ای است که متخصص برای باز نگه داشتن چشم حین عمل از آن استفاده خواهد کرد. به جز آن مشکل دیگری در کار نخواهد بود. برخی بیماران می‌گویند که این فشار، درست به مانند آن است که بخواهید به پلک‌تان فشار وارد کنید. هم‌چنین زمانی در عمل، برای چند لحظه بینایی‌تان تیره یا بسیار محو خواهد شد و این به خاطر فشار حلقه ساکشن است که خیلی سریع و گذرا خواهد بود.

نباید چشمان‌تان را کاملا بی‌حرکت نگه دارید

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که اغلب افراد درباره این عمل دارند این است که اگر به طور غیرعمدی چشمان‌شان را تکان دهند چه اتفاقی خواهد افتاد، اما واقعا باید گفت هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اکثر متخصصانی که لیزیک انجام می‌دهند از یک لیزر سه‌بُعدی استفاده می‌کنند که دنبال‌کننده حرکت چشم است و همین به لیزر این امکان را خواهد داد تا خودش را با چشم منطبق کرده و حتی کوچک‌ترین حرکات را دنبال کند و حتی اگر عصبی باشید و این طرف و آن طرف را نگاه کنید، باز این روش، خطری به همراه نخواهد داشت.

اگر عصبی و نگران هستید، می‌توانید با یک راهکار ساده‌ آن را کنترل کنید

بهترین درمان برای نگرانی‌تان این است که پیش پزشکی بروید که به او اعتماد دارید و پیش از انجام عمل، جواب تمام سؤال‌هایتان را بگیرید. البته عصبی بودن پیش از عمل کاملا طبیعی است، و اکثر متخصصان لیزیک داروهای ضدتشویش تجویز می‌کنند که در صورت عصبی بودن برای آرامش می‌توانید آنها را مصرف کنید.  

باید به مدت ۴ تا ۶ هفته هنگام خواب از محافظ چشم استفاده کنید

بعد از عمل، یک جفت پوشش محافظ چشم به شما داده می‌شود تا هنگام خواب و به منظور جلوگیری از هر نوع مالش ناآگاهانه، ورم یا خراش در چشم از آن استفاده کنید. در شرایطی که بسیاری از بیماران از این پوشش‌های خواب برای چشم ندارند، اما باید بدانید که استفاده از آنها اهمیت زیادی دارد خصوصا اگر عمل لیزیک با لایه انجام داده باشید. این لایه ممکن است چین بخورد، بپیچد و یا بیرون بیاید. بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهید تا این لایه به خوبی التیام پیدا کند.

هم‌چنین این انتظار را هم داشته باشید که طی چند روز تا چند هفته بعد از عمل دچار کمی خشکی چشم و خارش چشم بشوید. پزشک در این مواقع اغلب برای درمان خشکی چشم قطره‌های با نسخه یا بدون نسخه و یا مکمل‌های رژیمی مانند مکمل‌های حاوی امگا۳ تجویز خواهد کرد که باعث بهبود این علائم خواهد شد.

منبع: prevention

قسمت اول را اینجا بخوانید

۱۱ جفت ماده غذایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ