جعبه کمک های اولیه خانگی بسازید!

bagheri.mry
جعبه کمک‌های اولیه یکی از وسایل مهمی است که باید در همه منازل، مدارس، کارگاه‌ها و... موجود باشد. حتی همراه داشتن آن در خودرو و هنگام سفر هم بسیار مفید خواهد بود.

جعبه کمک‌های اولیه یکی از وسایل مهمی است که باید در همه منازل، مدارس، کارگاه‌ها و… موجود باشد.
حتی همراه داشتن آن در خودرو و هنگام سفر هم بسیار مفید خواهد بود. شاید تا به حال با این فکر که تخصصی در استفاده از محتویات این جعبه ندارید آن را تهیه نکرده باشید، اما باید بدانید شیوه کارکردن با محتویات انواع خانگی این جعبه‌ها چندان پیچیده نیست که در مواقع اضطراری نتوانید آنها را به‌کار بگیرید. توجه کنید که حتی اگر جعبه کوچکی در اختیار داشته باشید که حاوی اقلام ضروری باشد در واقع منبعی عالی در اختیار دارید که به کمک آن می‌توانید هنگام خطر جلوی جراحات و آسیب‌ها را بگیرید.گاهی با درمان اولیه آسیب‌دیدگی می‌توان مانع از پیشروی آن شد. شما می‌توانید کیت کمک‌های اولیه را بر حسب نیازتان خریداری کرده یا حتی با جمع‌آوری اجزای اصلی، آن را بسازید. ما در ادامه با ذکر نکات مهم در خرید این جعبه، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

توجه به محتویات و قیمت
اگر درنظر دارید جعبه کمک‌های اولیه را به‌طور آماده خریداری کنید یا خودتان با خرید اجزای مورد نیاز یک جعبه کمک‌های اولیه بسازید، نخستین موردی که باید به آن توجه کنید محتویات ضروری تشکیل‌دهنده چنین کیتی است. بهتر است برای آنکه خیالتان راحت شود جعبه را به‌صورت آماده با محتویات اصلی‌اش بخرید. هنگام خرید از وجود اجزای ذکر شده در ذیل اطمینان حاصل کرده و به تاریخ تولید و انقضای آنها توجه کنید.

یک جعبه کمک‌های اولیه خانگی باید شامل مواردی چون چسب‌زخم، دستکش جراحی، پنبه، باند، چسب کاغذی، گاز استریل، بتادین و پد الکلی باشد. چنین جعبه‌ای را با این اقلام می‌توانید از حدود ۶ تا ۱۲ هزار تومان در تمامی داروخانه‌ها پیدا کنید. اگر تصمیم دارید این اجزا را خودتان به‌صورت جداگانه بخرید هم قیمت تمام‌شده آنها حدود ۶ تا ۷ هزار تومان می‌شود و اگر آنها را از انواع مرغوب موجود تهیه کنید ممکن است تا حدود ۱۲ هزار تومان هم برسد.

توجه به نوع نصب در محل
کیت کمک‌های اولیه دیواری برای نصب روی دیوار طراحی شده و غیرقابل حمل است اما نوع کیفی را به راحتی می‌توانید جابه‌جا کنید. توجه داشته‌ باشید که اگر جعبه را در منزل استفاده می‌کنید چون فضا آنچنان وسیع نیست می‌توانید نوعی را بخرید که به دیوار متصل می‌شود. دقت کنید محلی که برای نصب آن انتخاب می‌کنید کاملا در دسترس و دید باشد. کیت‌های دیواری برای کارگاه‌ها هم می‌تواند مناسب باشد، به شرطی که جعبه‌ای که می‌خرید به کمک رنگ یا علائمی که روی آن درج شده از فاصله نسبتا دور هم قابل دیدن باشد. اگر جعبه دیواری را برای جایی مثل مدرسه می‌خواهید که ممکن است ساختمان آن چند طبقه باشد، باید در هر طبقه یکی استفاده کنید.

قیمت نوع دیواری این کیت‌ها با نوع کیفی تفاوت زیادی دارد، به‌طوری که یک جعبه کمک‌های اولیه دیواری در اندازه کوچک از حدود ۱۰۸ هزار تومان در بازار موجود است که با بزرگ‌تر شدن ابعاد به حدود ۲۰۰ هزار‌تومان هم می‌رسد.

از طرفی انواع کیفی ارزان‌تر هستند و می‌توانید آنها را با خود در سفر هم حمل کنید. اما باید توجه کنید نوع جعبه کمک‌های اولیه قابل حمل که در خودرو استفاده می‌شود ممکن است از بقیه انواع کیفی خانگی کمی گران‌تر باشد، چرا که معمولا داخل آن یک کپسول اطفای حریق کوچک هم قرار می‌دهند. قیمت این کیت بسته به کیفیت اجزای تشکیل‌دهنده و جنس جعبه از حدود ۴۸هزار تا ۷۶ هزار تومان است.

توجه به فضای مورد استفاده
یکی از المان‌های مهمی که در خرید جعبه کمک‌های اولیه یا اجزای تشکیل‌دهنده آن به شما کمک می‌کند فضای مدنظرتان برای استفاده از این کیت است. اگر می‌خواهید آن را در منزل خود استفاده کنید به تعداد اعضای خانواده خود توجه کنید و براساس آن تعداد اقلام موجود را افزایش دهید.

اگر 4 نفر هستید حدود ۸ گاز استریل و ۲۰ عدد چسب زخم در کیت خود داشته‌باشید. اگر قرار است این جعبه را با خود به سفری در دل طبیعت ببرید باید نوعی از کیت‌های کمک‌های اولیه را بخرید که مناسب سفرهای ماجراجویانه باشند، جعبه یا کیف آنها سبک و ضد‌آب بوده و شامل وسایلی چون ژل‌های ضدعفونی‌کننده، پماد ضد‌نیش حشرات و کیت‌های مارگزیدگی باشند.
اگر فضای مورد نیاز شما یک کارگاه یا مدرسه‌ است تعداد هرکدام از اجزای جعبه‌ای که می‌خرید باید با توجه به میانگینی از تعداد کارگران یا دانش‌آموزان باشد که البته به همان نسبت ابعاد جعبه هم بزرگ‌تر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

در این موقعیت‌های خطرناک باید به کدام‌یک مراجعه کنید؛ پزشک یا اورژانس؟

8 استفاده عجیب از پماد ویکس که نمی دانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ