10 چای مفید برای بدن- قسمت اول

a.mahammadi
چای های گیاهی به یکی از نوشیدنی های محبوب برای بسیاری از مردم جهان مبدل شده اند. در حقیقت، مردم برای قرن ها از چای های گیاهی به واسطه طعم فوق العاده و ویژگی های دارویی باور نکردنی استفاده کرده اند.

در کنار روش تهیه آسان، چای های گیاهی حاوی مواد مغذی بسیاری نیز هستند. بر خلاف قهوه، آنها حاوی کافئین نیستند، که با برخی مشکلات سلامت پیوند خورده است. چای های گیاهی از بخش های مختلف گیاهان مانند گل ها، ریشه ها، دانه ها یا پوست تهیه می شوند. در ادامه با برخی از بهترین چای های گیاهی برای سلامت خوب بیشتر آشنا می شویم.

_ چای سبز برای کمک به کاهش وزن

برای تهیه چای سبز

یک تا دو قاشق چایخوری از برگ های چای سبز را در یک فنجان بریزید.
آب داغ در فنجان بریزید.
یک درپوش روی فنجان قرار دهید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه دم بکشد.
چای را صاف کرده و اندکی عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.
شما می توانید سه تا چهار فنجان چای سبز در روز مصرف کنید.

_ چای زنجبیل برای تسکین درد آرتریت

زنجبیل در تمام دوران ها یگ گیاه محبوب برای افرادی بوده است که به انواع مختلف التهاب مبتلا بوده اند. برای آنهایی که از آرتریت یا التهاب مفاصل رنج می برند، ویژگی های ضد التهابی چای زنجبیل در کاهش درد و التهاب بسیار موثر است. افزون بر این، چای زنجبیل به تقویت گردش خون کمک می کند، که در مبارزه با درد نقش دارد.
جدا از فواید ضد التهابی، زنجبیل از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد ویروس، آنتی بیوتیک، ضد سرطان، ضد تهوع، ضد اسپاسم، ضد قارچ و ضد سرفه سود می برد. نوشیدن چای زنجبیل می تواند ناراحتی معده را نیز کاهش دهد، از حالت تهوع جلوگیری کند، استرس را کاهش دهد، با سرماخوردگی مبارزه کند، گرفتگی های عضلانی در دوران قاعدگی را کاهش دهد، سیستم ایمنی را تقویت کند، سطوح قند خون را عادی سازد، اشتها را تنظیم کند، و سوزش سر دل و نفخ را تسکین دهد.

برای تهیه چای زنجبیل

یک قاشق غذاخوری برش های زنجبیل و دو فنجان آب را در یک قوری کوچک بریزید.
آب را به جوش آورید سپس اجازه دهید به مدت 10 دقیقه به آرامی بجوشد.
چای را صاف کنید تا برش های زنجبیل جدا شوند.
اندکی عسل و آب لیمو تازه به چای اضافه کنید و بنوشید.
شما می توانید دو تا سه فنجان چای زنجبیل در روز مصرف کنید.

_ چای بابونه برای مبارزه با بی خوابی

چای بابونه یکی از گزینه های اصلی در فهرست چای های گیاهی محسوب می شود. این نوشیدنی یکی از بهترین چای های گیاهی برای مبارزه با بی خوابی و دیگر اختلالات خواب است. بابونه به عنوان یک ماده آرامش بخش و تحریک کننده خواب شناخته می شود. آثار آرامش بخش بابونه ممکن است به واسطه وجود آپیجنین باشد که با گیرنده های بنزودیازپین در مغز پیوند تشکیل می دهد. همچنین، بابونه از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد خارش، ضد التهاب، ضد میکروب، ضد اضطراب، ضد اسپاسم، ضد اسهال و ضد سرطان سود می برد.
نوشیدن چای بابونه به طور منظم می تواند سردرد را تسکین دهد، درد عضلانی را کاهش دهد، استرس را زیر کنترل نگه دارد، گرفتگی های عضلانی در دوران قاعدگی را کاهش دهد، مشکلات معده را درمان کند، به کاهش وزن کمک کند، و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. هم گل های تازه و هم خشک شده بابونه را می توان برای تهیه چای استفاده کرد.

برای تهیه چای بابونه

یک قاشق چایخوری از گل های خشک شده بابونه یا دو قاشق چایخوری از گل های تازه این گیاه را در یک فنجان آب داغ بریزید.
یک درپوش روی فنجان قرار دهید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد، سپس آن را صاف کنید.
اندکی عسل خام به چای اضافه کرده و در حالی که هنوز گرم است آن را مصرف کنید.

توجه : اگر باردار هستید یا در تلاش برای بارداری هستید از مصرف چای بابونه پرهیز کنید.

لطفا ادامه مطلب را در 10 چای مفید برای بدن قسمت دوم بخوانید

 منبع: سیمرغ

کدام چای برای چه گروه خونی مناسب است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ