ماجرای دوقلودار شدن سلبریتی ها و رازهایی که تا امروز نمی دانستید

متولدین دهه شصت و هفتاد درنوجوانی یک رسم سرگرم‌کننده باحال داشتند به اسم «دفتر عقاید» در این دفتر از دوستان، اعضای خانواده و حتی بعضی معلمان‌شان می‌خواستند که نظرشان را درباره موضوع یا سوالی که در صفحه مطرح شده بود، ابراز کنند. یکی از این سوالات «خوش‌تیپ‌ترین هنرپیشه ‌مرد از نظر شما» بود.آن سال‌ها وقتی به پاسخ‌های این سوال نگاه می‌کردی اکثر قریب به اتفاق خانم‌ها معتقد بودند که جرج کلونی از همه خوش‌تیپ‌تره؛ نظری که برای بسیاری هنوز هم پابرجاست. جرج که پس از جدایی از همسر اولش تالیا بالسام، بازیگر آمریکایی، ادعا کرده بود دیگر هرگز ازدواج نخواهد کرد، با کمال میل و اشتیاق در کاخ تاریخی شهرداری ونیز و طبق قوانین ایتالیا با امل ازدواج کرد. هنوز خبر این ازدواج جنجالی، رومانتیک و باشکوه داغ بود و چشم‌های کنجکاو به سمتش که تیتر دیگری از کلونی و همسربانو منتشر شد. بله این زوج جذاب به زودی خانواده شان را گسترش می دهند.

باشگاه دوقلو‌داران مشهور
البته که وقتی جرج کلونی باشی قواعد دنیا جور دیگری برایت نوشته می‌شود؛ یعنی یک جور متفاوت. به این ترتیب داستان تولد فرزند جرج کلونی با یک سورپرایز همراه بود؛ یعنی پیوستن این زوج به سوپراستارهایی که صاحب فرزند دو قلوشدند، مانند ماریا کری و نیک کانن، جنیفر لوپز و مارک آنتونی، آنجلینا جولی و برد پیت، جولیا رابرتز و دنی مودر و… و دوقلوداران مشهور دیگر. بله خانم وکیل یک دو قلو باردار بود. سرانجام  اواسط خرداد ماه انتظار برای تولد فرزندان کلونی به آخر رسید. سخنگوی جرج کلونی در بیانیه‌ای گفت: «امروز صبح فرزندان امل و جرج به نام الا و الکساندر به جهان آمدند. الا، الکساندر و امل همگی سالم و سلامت هستند.» این اطلاعیه با یک جمله مبهم و نامفهوم به اتمام رسید: «جرج آرام شده و در عرض چند روز مفید خواهد شد.» دوقلوهای این زوج در بیمارستان چلسیا و وست مینیستر در لندن متولد شدند. به این ترتیب الا و الکساندر کلونی یک دختر و یک پسر، دایره خوشبختی جرج را خیلی دقیق و به اندازه تکمیل کردند. 
با همه این اوصاف اما تولد این دوقلوها یک سوال را در ذهن دنیای خبرساز هنرمندان و طرفداران‌شان مطرح کرد اینکه داستان از چه قرار است و چرا اتفاق استثنایی دوقلوزایی بین هنرمندان و افراد معروف و پولدار به جای استثنا انگار تبدیل به مد شده است.

مد یا اتفاق!
برای خیلی از زوج‌ها دوقلوزایی نه‌تنها جذاب به‌نظر نمی‌رسد بلکه از نظر هزینه و سختی‌های نگهداری از دو نوزاد، ترسناک و بدبیاری به حساب می‌آید. البته این موضوع شامل زوج‌های با درآمد میلیاردی، خانه‌های آنچنانی و خدم و حشم نمی‌شود. پس بعید نیست که وقتی در سن 55سالگی تازه به فکر ادامه نسل بیفتند دست به اقداماتی هم بزنند که بچه دوقلو از آب دربیاید و ‌جبران سال‌های از دست رفته را بکنند. البته زوج جذاب کلونی و خانم وکیل با شنیدن خبر داشتن دوقلوها شگفت‌زده شده‌اند و ظاهرا انتظارش را نداشته‌اند. کلونی در واکنش به آن گفته است که‌ «ما واقعا خوشحال و هیجان‌زده هستیم. این یک ماجراجویی می‌شود.» از طرفی اما برخی تحلیلگران غرض‌ورز هم هستند که در گوش هم می‌گویند «چیز عجیبی نیست وقتی زنی، همسر خوش‌تیپ‌ترین مرد دنیا می‌شود این گونه او را سورپرایز می کند»

دو‌قلو با لقاح آزمایشگاهی! 
متخصصان معتقدند که احتمال بارداری دوقلو، برای افرادی که در سن بالاتر باردار می‌شوند بیشتر است زیرا ممکن است در سن بالا هنگام تخمک‌گذاری چند تخمک با هم آزاد شوند.
از طرف دیگر لقاح آزمایشگاهی می‌تواند شانس دوقلوزایی را افزایش دهد زیرا پزشک می‌تواند بیش از یک جنین را به رحم مادر منتقل کند. در انگلستان اگر لقاح به صورت طبیعی انجام گیرد از هر 80 تولد یکی از آنها منجر به چندقلوزایی می‌شود درحالی که در روش لقاح آزمایشگاهی از هر پنج تولد یکی از آنها چند قلو است.
شایع‌ترین راه برای دوقلوزایی استفاده از داروهای کمک باروری است. این داروها باعث تحریک تخمک‌گذاری می‌شوند، بنابراین با مصرف آنها به جای اینکه در هر سیکل ماهانه فقط یک تخمک آزاد شود معمولا دو یا سه یا تعداد بیشتری تخمک آزاد می‌شود. به این ترتیب شانس دوقلوزایی و چندقلوزایی افزایش پیدا می‌کند. البته این داروها باید حتما با تجویز پزشک و با کنترل سونوگرافی مصرف شوند. معمولا در روز دوازدهم سیکل ماهانه سونوگرافی انجام می‌شود و اگر تعداد فولیکول‌ها بیشتر از یکی باشد احتمال دوقلوزایی وجود دارد.
با این اوصاف امکان دوقلوزایی خودخواسته و خارج از فرآیند شانس و اقبال وجود دارد. بعید به نظر نمی‌رسد که زوج کلونی و سایر دوقلوداران مشهور هم برای داشتن یک جفت بچه در یک دوره بارداری دست به اقدامات پزشکی زده باشند. 
البته که این اقدامات پزشکی هزینه‌بر است و حتما باید تحت‌نظر پزشک انجام شود. در ضمن در دوقلوزایی متاسفانه خطر سقط، زایمان زودرس و ناهنجاری جنینی سه تا پنج برابر بارداری عادی است. همچنین احتمال پاره شدن کیسه آب، دیابت و فشارخون هم در این بارداری‌ها بیشتر است بنابراین اگر قصد دوقلو باردار شدن دارید باید بدانید بسیاری از پزشکان به‌دلیل خطرات زیادی که به همراه دارد شما را از انجام آن منع می‌کنند.

مراقبت لوکس و آنچنانی
جالب است بدانید که زایمان امل کلونی در یک کلینیک لوکس در لندن انجام شده است.
گفته می‌شود این زوج 8520 پوند «11000 دلار» برای یک سوییت خصوصی در این کلینیک زایمان پرداخت کرده‌اند. مادرانی که در این بخش بستری می‌شوند یک مامای خصوصی دارند. ضمن اینکه به صورت 24ساعته تحت‌نظر و مراقبت یک مشاور قرار دارند.  تجهیزات این کلینیک شامل یک سوییت پس از زایمان و مراقبت‌های نهایی می‌شود و تنها بیمارستان خصوصی در لندن هست که گواهی کامل شرایط موافق نوزاد یونیسف را دارد.

دلایل و احتمالات دوقلوزایی!
جدای از روش‌های پزشکی که منجر به دوقلوزایی می‌شود یا احتمال آن را بالا می‌برد، عوامل دیگری هم می‌توانند شانس داشتن یک جفت بچه در یک نوبت زایمان را بالا ببرند. 
 داشتن ژن دوقلوزایی یک عامل وراثتی قوی است که احتمال دوقلوزایی را بالا می‌برد به‌خصوص اگر این ژن از سمت خانواده مادری باشد. 
 با افزایش سن خانم‌ها، احتمال دوقلوزایی هم بالا می‌رود. تحقیقات نشان داده است احتمال دوقلوزایی میان زنان ۴۰ساله تا ۷درصد و بین زنان ۴۵ساله تا ۱۷درصد افزایش داشته است.
 برخی بررسی‌ها هم نشان ‌می‌دهد دوقلوزایی بین خانم‌های چاق و دارای اضافه وزن بیشتر بوده است.
 بررسی‌های  متخصصان باروری نشان داده شانس دوقلوزایی زنانی که طی دوران بارداری روزانه لبنیات مصرف می‌کنند، نسبت به زنانی که لبنیات نمی‌خورند پنج‌برابر افزایش می‌یابد. 
 خوردن برخی غذاهای دریایی حاوی روی یکی دیگر از عوامل طبیعی است که احتمال باروری دوقلو را بالا می‌برد. این ماده میزان تولید اسپرم متحرک و سالم‌تر را بالا می‌برد، بنابراین شانس باروری همزمان دو یا چند تخمک افزایش می‌یابد. 
 جالب است بدانید که سیب‌زمینی شیرین یک ماده غذایی موثر در بالا رفتن شانس دوقلوزایی است. شاهد آن هم اهالی غرب آفریقا هستند که آمار بالایی در قلوزایی دارند. برخی مطالعات نشان داده مادرانی که در دوران قبل از لقاح، سیب‌زمینی شیرین بیشترین غذای آنها بوده است، مثل ساکنان  آفریقای‌غربی، بیشترین احتمال دوقلوزایی را در تمام دنیا دارند. به نظر می‌رسد مواد شیمیایی خاصی در این خوراکی وجود دارد که تخمک‌گذاری چندگانه را افزایش می‌دهد. بعضی پزشکان معتقدند که باردار شدن مادر هنگام شیردهی به فرزند، احتمال تولد فرزند دوقلو یا چندقلو را افزایش می‌دهد. چنانکه شانس داشتن جنین چند قلو در این مادران ۹برابر بیشتر از دیگر مادران خواهد بود.
 مطالعات پزشکی نشان داده مصرف قرص های ضد بارداری که قرار است جلوی بارداری نا خواسته را بگیرد اگر به صورت نا منظم انجام شود احتمال   دوقلو زایی را  بالا می‌برد. البته درصد آن بسیار پایین است.

منبع: مجله سیب سبز

چه عواملی شانس دوقلو زایی را بالا می‌برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ